امیر دریادار دوم «عباسی»:

ایجاد امنیت دریایی تنها با مشارکت کشورهای منطقه ممکن است

امیر «عباسی» گفت: ایجاد امنیت دریایی تنها با حضور نیروی دریایی کشورهای منطقه ممکن بوده و وجود نیروهای سایر کشورها، مشکل‌آفرین است؛ چرا که آنان به دنبال منافع خودشان هستند.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 03December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم دکتر «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: بعد از شروع جنگ تحمیلی، مقرر شد نیروی دریایی ارتش با همکاری نیروی هوایی، عملیات مهمی در شمال خلیج فارس انجام دهد. کشور عراق در آن دوران از نظر اقتصادی وابسته به نفت بود که طی این عملیات‌، دو سکوی نفتی مهم عراق به نام‌های «البکر» و «العمیه» منهدم شدند.

وی افزود: با اجرای موفق این عملیات، میلیاردها دلار به تأسیسات و اسکله‌های عراقی خسارت وارد شد و علاوه بر غیر ممکن شدن صادرات نفت، 90 درصد توان رزمی نیروی دریایی دشمن بعثی نیز از بین رفت.

امیر عباسی با اشاره به دفاع 34 روزه نیروی دریایی از خرمشهر، گفت: نیروی دریایی به همراه سایر نیروهای جان بر کف، از خرمشهر دفاع کرده و اجازه نداد تا سرنوشت جنگ طور دیگری رقم بخورد.

وی ادامه داد: امروز نیز نیروی دریایی ما توان رزمی بالایی داشته و همچنین به تکنولوژی ساخت تجهیزات مختلف دفاعی دست یافته است و عملکرد موفقی در تربیت نیروی انسانی بر اساس شاخص معنویت و ولایتمداری دارد.

امیر عباسی با اشاره به موفقیت‌های نیروی دریایی کشورمان، توضیح داد: دزدان دریایی تاکنون موفق به دزدیدن کشتی‌های ایرانی نشده‌اند و در مبارزه با تروریسم دریایی، به سایر کشورها هم کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص دیپلماسی دریایی، بیان کرد: به تازگی نیروی دریایی ایران در رژه نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ شرکت کرد. این مأموریت بی‌نظیر در تاریخ کشورمان، 134 روز و بدون هیچ گونه پشتیبانی و با استقلال کامل انجام شد.

امیر عباسی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت دریایی تنها با حضور نیروی دریایی کشورهای منطقه ممکن بوده و وجود نیروهای سایر کشورها مشکل آفرین است چرا که آنان به دنبال منافع خودشان هستند.

وی تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران مکمل هم بوده و همچون دو بازوی توانمند از کشورمان دفاع می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حفظ آثار و دفاع مقدس و نشر فرهنگ والای ایثار و شهادت در بین نسل کنونی وظیفه ماست و در این بین به کمک و همراهی پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت نیاز داریم.

وی، دفاع مقدس را دانشگاه جنگ دانست و گفت: تأثیرات آموخته‌هایمان از این دانشگاه جنگ در جبهه مقاومت نیز نمایان بود. ما زمانی حتی سیم خاردار نداشتیم، ولی اکنون به برکت همین دفاع مقدس از نظر تجهیزات و تکنولوژی دفاعی حرفی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار