معاون هماهنگ‌کننده آجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ناوگروه ۷۵ اقتدار دریایی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد

دریادار سیاری با اشاره به حضور ناوگروه ۷۵ نداجا در بندر سن‌پترزبورگ گفت: این ناوگروه با حدود ۵۰ هزار کیلومتر دریانوردی بدون پهلوگیری، اقتدار دریایی کشور را به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۴۹۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 04December 2021

ناوگروه ۷۵ اقتدار دریایی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دادامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس اظهار داشت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا داده بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی در سفر به بندر سن‌پترزبورگ گفت: ناوگروه ۷۵ متشکل از ناوشکن کاملاً بومی سهند و ناوبندر مکران در سال جاری طی یک مأموریت ۱۴۰ روزه به بندر سن‌پترزبورگ سفر کردند و در این مسير از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد.

وی افزود: حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است. حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش، توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها