امام جمعه گناوه:

ایران اسلامی در مقابل عملیات روانی در مذاکرات وین ایستاده است

«رکنی حسینی» گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در تلاشند مذاکرات وین را صرفاً هسته‌ای جلوه دهند و عملیات روانی هم ایجاد کرده‌اند؛ اما ایران در مقابل این عملیات‌های روانی ایستاده است.
کد خبر: ۴۹۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ - 03December 2021

ایران اسلامی در مقابل عملیات روانی در مذاکرات وین ایستاده استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به انتصاب ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی و در گام اول انقلاب نهادی قانونی، فعال و اثرگذار بوده و دارای دو ویژگی بصیرت افزایی و آران گرایی بوده است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه مأموریت این نهاد مقدس بزرگداشت یادبودها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی و تعظیم شعائر انقلاب اسلامی است گفت: در پیام رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به این اهداف چهار گام مهم فعال کردن مساجد و تشکل‌های و نهادهای مردمی، برگزاری مردمی بزرگداشت‌ها، طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی مطالبات مقام رهبری از این نهاد بود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای از ۸ آذر در وین یادآور شد: تمام تلاش‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در این است که این مذاکرات را صرفاً هسته‌ای جلوه دهند و عملیاتی روانی هم ایجاد کرده اند اما ایران اسلامی و تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل این عملیات‌های روانی ایستاده است چون کشور ما معتقد است که این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها است نه برای بحث مذاکرات هسته‌ای.

امام جمعه گناوه ادامه داد: هیأت ایرانی در مذاکرات دو هدف مهم را دنبال می‌کند، هدف اول حذف کامل و تضمین شده و قابل راستی آزمایی های تحریم‌ها است که علیه ملت ایران وضع شده است. هدف دوم مذاکره کنندگان کشورمان تثبیت حقوق قانونی ملت ایران برای بهره مندی از دانش صلح آمیز هسته‌ای از جمله فناوری غنی سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاده ان پی تی است.

وی خاطرنشان کرد: تیم ۴۰ نفره وزارت خارجه در این مذاکرات باید اشتباهات گذشته را تکرار نکند و این از از نکات مهم در این مذاکرات است. مردم ایران برای اینکه تعامل عزت مندانه با غرب حمایت می‌کنند ولی غرب باید تعهد بدهد که تحریم‌ها باید حذف شود و خودشان بارها دیده اند که ایران اسلامی تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نخواهد شد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان انقلابی ما همیشه و همواره در برابر استکبار و آمریکایی‌ها ایستاده اند. یکی از مهمترین اهداف جنبش دانشجویی و دانشجویان مطالبه گری و آرمان خواهی است که اگر اینها تحقق یابد شاهد جریان سازی اجتماعی سیاسی با محوریت این جنبش بود. اهتمام ویژه به آرمان پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی توقعی است که از دانشجویان و این جنبش می‌رود.

وی با اشاره به مطالبه گری کشاورزان در چند روز متوالی در اصفهان گفت: مردم در چند روز تجمع کردند و مطالبات خود را با متانت از مسئولان خواستند. دشمنان و معاندان سعی در سوءاستفاده از این تجمعات مردم داشتند و تلاش معاندان و شبکه‌های معاند بیگانه، تبدیل شدن تجمعات به حرکات ساختار شکنانه و ضد امنیتی بود اما با حضور مسئولان و پاسخگویی, آنها این تجمع‌ها به پایان رسید و دشمن ناکام ماند.

امام جمعه گناوه گفت: نباید گذاشت مطالبات مردم به جایی برسد که مجبور بشوند برای مطالبه گری به کف خیابان بیایند و دشمنان از مطالبه گری مردم سو استفاده کنند و هم مردم و مسئولان باید هوشیار باشند. انقلاب اسلامی از برکات الهی است که خداوند به ملت ایران ارزانی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها