کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی:

رسانه‌های امروز سوپراینتراکتیو هستند

داوودی با بیان اینکه رسانه‌های امروز رسانه‌های سوپر اینتراکتیو هستند، گفت: اگر وارد حوزه سوپر اینتراکتیو بودن رسانه‌ها شویم، باید سه اصل توانمندی در رسیدن به تفوق میدانی، میزان اراده برای رسیدن به این تفوق و پذیرش را مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۴۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ - 04December 2021

رسانه‌های امروز رسانه‌های سوپر اینتراکتیو هستندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا داوودی کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» در مورد علوم شناختی، تاثیرات اجتماعی عملکرد رسانه‌های مقاومت در ایجاد فرآیند‌های ذهنی و میدانی هم در مقاومت و هم در محور ضد مقاومت، اظهار داشت: اگر همیشه جبهه مقاومت پیروز و موفق تلقی شود یک اشتباه است چراکه اگر یک جایی ضربه میدانی بخوریم آن وقت همه چیز فرو می‌ریزد و مخاطب هم نمی‌تواند این همیشه موفق بودن را بپذیرد و می‌گوید اگر موفق بودید که نباید اکنون اثری از اسرائیل و سعودی می‌بود.

وی افزود: مهم این است که اکنون بعد از قریب ۷۰ سال رسانه ما در جایی قرار گرفته که به رغم همه کمبود‌ها و نقص‌ها در معادل آن حداکثری که در مقابل آن قرار گرفته است اکنون قابلیت هماوردی دارد و رسانه‌ای که خودش پیوست میدان است، اکنون به نقطه‌ای رسیده که فاصله اش را از قرائت صحیح از میدان کمتر کند.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی در ادامه در مورد رابطه بین مقاومت و حوزه علوم شناختی با محوریت رسانه گفت: رسانه‌های امروز رسانه‌های سوپر اینتراکتیو هستند و اگر وارد حوزه سوپر اینتراکتیو بودن رسانه‌ها شویم باید سه اصل توانمندی در رسیدن به تفوق میدانی، میزان اراده برای رسیدن به این تفوق و پذیرش را مد نظر قرار دهیم که در اینجا بهره مندی از علوم شناختی و تکنیکال شدن رسانه‌ها می‌تواند به عنوان میان بری تلقی شود.

داوودی تصریح کرد: در حوزه رسانه‌های مقاومت دو دیدگاه وجود داد دیدگاه اول که در مورد خلق یا هدایت یا مهندسی موضوع برای خود جریان مقاومت اعم از همه طیف‌هایی که وجود دارد و دیدگاه دوم مسائل مرتبط با همه این اتفاقات در حوزه ضد مقاومت است.

وی افزود: هدف در این رسانه‌ها تاکید بر فرآیند ایجاد امید در جبهه مقاومت و ایجاد بیم در جبهه ضد مقاومت است البته به منزله نشان دادن فرآیند تکامل رسانه‌های مقاومت در چگونگی تسلط بر به هم ریختگی‌ها در جریان مقاومت که معمولا با شایعه‌ها و فیک نیوز‌ها و عملیات‌های غیر واقع رخ می‌دهد.

داوودی تصریح کرد: مثلا وقتی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند فلان نقطه امنیتی از مجموعه مقاومت را زده است در صورتی که واقعا وجود ندارد بخش قابل توجهی از آن باعث نگرانی در درون جریان مقاومت می‌شود.

وی ادامه داد: در اینجا رسانه مقاومت سازه را به گونه‌ای طراحی می‌کند که در داخل خود مقاومت سازه‌های مفهومی که خنثی کننده این مسئله هستند متحرک و از آن طرف ایجاد همین سازه برای اثبات و اعلام و توضیح و توسیع این مسئله در داخل جریان مقاومت به صورت ثابت را ایجاد کند که مهم‌ترین بخش یعنی رفتن به سمت اعتبار فزایده و اعتبار کاهنده رخ می‌دهد و بهترین حالت این است که شما افزایش اعتبار در رسانه‌های جریان مقاومت را به واسطه نشان دادن حقیقی و واقعی اعتبار کاهش یافته جریان ضد مقاومت مطرح کنید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها