مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی:

جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» تمدید شد

حجت‌الاسلام «دهقان» گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» تا یکم دی تمدید شد.
کد خبر: ۴۹۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 04December 2021

حجت‌الاسلام «علیرضا دهقان» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، اظهار داشت: نقش روحانیون استان در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای بوده است. روحانیت استان به لحاظ ساختاری از طریق ساختارهای نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع)، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، تیپ ویژه امام صادق (ع)، عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، جهاد سازندگی در دفاع مقدس ایفای نقش داشته‌اند که مصاحبه با پیشکسوتان این قشر در حال انجام است.

وی افزود: آنچه تاکنون به‌طور یقین می‌توان بیان داشت این نقش در سرفصل‌های نقش روحانیت در فرماندهی و مدیریت، پشتیبانی جنگ اعم از ترغیب مردم به حضور در جبهه و نیز اهدا کمک‌های نقدی و غیر نقدی به جبهه‌ها، آموزش عقیدتی و فعالیت‌های تبلیغی اعم از اقامه نماز، آموزش احکام، عقاید و بیان معارف دینی و همچنین فعالیت‌های رزمی و حضور در یگان‌های مختلف و نقش‌آفرینی از فرماندهی تیپ و جانشینی لشکر تا حضور در واحدهای تخصصی همچون ادوات، تخریب و اطلاعات عملیات قابل تبیین و ارائه است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت در دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: احصا آمار، اطلاعات و اسناد شهدای روحانی استان هم یکی از سرفصل‌های قابل اشاره در تدوین این نقش است. چاپ مجموعه مقالات مربوط به این نقش در کتاب «حماسه و خطابه» ازجمله فعالیت‌هایی است که سابقاً در این راستا انجام شده، هم‌اکنون نیز تدوین کتاب جدیدی در این حوزه در دست اقدام است و ساختارهایی که نام آن‌ها ذکر شد برای تحقق این مهم با شعبه نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی همکاری دارند.

دهقان گفت: جالب اینجاست که شهید «علی لعل‌پیشاوک» اولین شهید روحانی کشور، مربوط به استان خراسان رضوی است، همچنین بر اساس اسناد متقن شهیدان عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) تا لمعتین، محمود کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا حدود پنج سال، ابوالفضل رفیعی جانشین لشکر پنج نصر تا اتمام سطح ۲ به تحصیل علوم حوزوی اشتغال داشته‌اند.

وی در ادامه به برگزاری دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: از اهداف این جشنواره می‌توان به جمع‌آوری آثار تولیدشده در حوزه نقش روحانیت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و جبهه مقاومت، سازمان‌دهی تشکل‌های، جمع‌آوری و ایجاد بانک اطلاعات در حوزه نشر آثار و ارزش‌های روحانیت، ارتباط مستمر و استفاده مؤثر از امکانات و توانمندی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها در ارتباط با تولیدات هنری و سینمایی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی در حوزه ارزش‌های مشارکت روحانیت، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و تولید محتوای مرتبط با ارزش‌های مشارکت روحانیت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت و نشر آن در رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب اشاره کرد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد وحدت رویه در نهادهای حوزوی اعم از نیروهای مسلح، اداری و تشکل‌های مردمی در زمینه ترویج فرهنگ و ایثار و جهاد، ترغیب و هدایت بر انجام فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در زمینه نقش ارزش‌های مشارکت روحانیت، هدایت و سازمان‌دهی پژوهش و تألیفات علمی و تخصصی در زمینه نقش روحانیت به‌ویژه علمای جهان اسلام در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و تبیین نقش روحانیت در اصل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و تأثیر آن در دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

دهقان ابراز داشت: با توجه به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت تدوین و ثبت نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت جشنواره پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت با ماهیتی پژوهشی و علمی، به‌صورت ملی برگزار می‌شود و پژوهشگران، نویسندگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب قلم و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در محورهای تألیفات و ترجمه کتاب‌ها به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی، تحقیق و پژوهش به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فیلم‌نامه، چندرسانه‌ای و فضای مجازی و همچنین فیلم و عکس ارسال کنند.

وی بابیان اینکه مهلت ارسال آثار تمدید شده است، بیان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا یکم دی به دبیرخانه استانی این جشنواره در مشهد واقع در انتهای خیابان شهید دکتر بهشتی- بلوار برادران شهید خلیلی- جنب فروشگاه شهرداری – نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت خراسان رضوی ارسال کنند. آثار ارسالی از ۱۵ دی تا ۱۰ بهمن مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و اول اسفند مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله فضل الله محلاتی نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران اختتامیه دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۳_۳۸۴۴۰۵۰۱ (۰۵۱) تماس حاصل نمایند و یا با ارسال پیام به شماره ۰۹۱۵۹۲۱۳۲۲۵ در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا، واتساپ و تلگرام در خصوص این جشنواره کسب اطلاع کنند.

وی گفت: از همه پژوهشگران و نویسندگان حوزوی و دانشگاهی دعوت می‌کنم نسبت به ثبت تاریخ شفاهی و خاطرات خودنوشت مربوط به نقش روحانیت در دفاع مقدس ولو از طرق ضبط صوت یا ویدئوی ذکر خاطرات و نیز تولید آثار ادبی اعم از داستان بلند، داستان کوتاه، داستان مینی مال و نمایش‌نامه و فیلم‌نامه و به‌تبع آن تولیدات رسانه‌ای اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و همچنین در حوزه جمع‌آوری اگر اسنادی را دارند که هنوز در منزل نگهداری می‌کنند و به‌جایی ارائه نکرده‌اند فایل اسکن شده آن را از طریق شناسه کاربری به khadem140@ به شماره ۹۱۵۹۲۱۳۲۲۵ و یا به پست الکترونیک به آدرس nashrasarrohaniatkhr@gmail.com شعبه نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی ارسال کنند. جامعه ایثارگران روحانیت استان ضمن بیان پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خود از طرق راه‌های ارتباطی ذکر شده پس از پایان جشنواره هم ارتباط خود را با شعبه نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس حفظ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار