مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

هویت چهارمین شهید گمنام آرامیده در خراسان‌ جنوبی شناسایی شد

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به شناسایی هویت شهید «علیرضا حسینی» که به‌عنوان «شهید گمنام» در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به‌خاک سپرده شده بود، گفت: مراسم میزبانی از خانواده شهید «حسینی» ۱۶ آذر بر سر مزار این شهید والامقام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 04December 2021

هویت چهارمین شهید گمنام آرامیده در خراسان‌ جنوبی شناسایی شدسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با بیان این‌که هویت چهار شهید گمنام آرامیده در استان خراسان جنوبی از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده است، اظهار داشت: پیکرهای مطهر این شهدای والامقام در مناطق «مهران»، «شرق دجله»، «زبیدات» و «شلمچه» توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشف شده و سپس به‌عنوان «شهید گمنام» به استان خراسان جنوبی منتقل و پس از تشییع، در چهار نقطه؛ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، شهر حاجی‌آباد زیرکوه و حوزه علمیه برادران بیرجند به خاک سپرده شده است.

وی افزود: شهید «اصغر رستمی» یکی از شهدای مفقودالاثر شهرستان «برخوار» است که سال ۱۳۸۵ در «حاجی‌آباد» زیرکوه تشییع و خاکسپاری شد.

فلاحی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از این شهدای گمنام شناسایی‌شده، «حسین بابایی» نام دارد که سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در «شلمچه» به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش یکم اسفند سال ۱۳۹۶ تشییع و در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: «جهانگیر نقدی‌پور» از شهدای جاویدالأثر عملیات «والفجر مقدماتی»، اعزامی از شهرستان «مسجدسلیمان»، از دیگر شهدایی است که پیکر مطهرش به‌عنوان «شهید گمنام» در گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاکسپاری و هویتش پس از ۳۹ سال شناسایی شد.

وی تصریح کرد: چهارمین شهید گمنامی که هویت وی به‌تازگی در خراسان جنوبی شناسایی شده، «علیرضا حسینی» اهل شهر ری است که سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در منطقه مهران، در سن ۲۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش ۲۸ خرداد سال ۱۳۸۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مراسم میزبانی از خانواده شهید «علیرضا حسینی» روز سه‌شنبه ۱۶ آذر با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان، بر سر مزار این شهید والامقام واقع در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود و خانواده شهید «حسینی» پس از ۳۳ سال، مزار شهید خود را در آغوش خواهند کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها