مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

روحانیون در دوران انقلاب و دفاع مقدس نوک پیکان مبارزات مردمی بودند

سرهنگ «مهدوی‌فرد» گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس، روحانیون نوک پیکان مبارزات مردمی بودند و در 2 سنگر حوزه علمیه و دفاع مقدس جهاد کردند.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 05December 2021

در دوران انقلاب و دفاع مقدس، روحانیون نوک پیکان مبارزات مردمی بودند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امروز نشستی با محوریت ضرورت ارائه کارهای دفاع مقدسی برای حوزه‌های علمیه استان کرمان و قشر طلاب با حضور سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، حجت‌الاسلام «فخرالدین مهدوی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «سید محمد هاشمی» معاون امور ایثارگران و رزمندگان حوزه علمیه کشور و حجت‌الاسلام «آبادی جو» معاون امور طلاب کشور در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «مهدوی‌فرد» اظهار داشت: نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، نقشی بی‌بدیل بوده و تاریخ آن را ثبت کرده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس، روحانیون نوک پیکان مبارزات مردمی بودند و در 2 سنگر حوزه علمیه و دفاع مقدس نقش ایفا کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، به اقدامات روحانیون در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج مردمی، تأثیر مثبت و ایجاد انگیزه بین فرماندهان و رزمندگان و شوق روحانیون به جهاد و حضور فعال آن‌ها در خط مقدم جنگ و تقویت روحیه رزمندگان با نگرش معنویت در آن‌ها، از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

وی به انتظارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از قشر روحانیت جامعه اشاره کرد و افزود: هدف ما از تشکیل این جلسه، در وهله اول تجلیل و قدردانی از روحانیون است و در وهله دوم این است که از ظرفیت روحانیت در راستای اهداف و ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام «سید محمد هاشمی» گفت: ان‌شاء‌الله با کمک و همکاری روحانیون و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، بتوانیم هر چه سریع‌تر  کارهای مربوط به دفاع مقدس را رو به جلو ببریم و از ظرفیت روحانیون و طلاب به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: جلسات باید پیرامون ضرورت انجام کارهای دفاع مقدس برای حوزه‌های علمیه باشد و حوزه‌های علمیه باید در خط امام، رهبر و انقلاب باشند و مراکز حوزه‌ها مراسمات شهدا و عکس‌ها و تندیس های شهدا و کتاب‌ها و یادمان‌های شهیدان را در حوزه های علمیه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها