استاندار آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد؛

ضرورت بازنگری در نشر آثار دفاع مقدس متناسب با گام دوم انقلاب

«خرّم» با بیان این‌که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی مهم‌تر از کارهای عمرانی و کالبدی، ثبت، ضبط و محتواسازی از آثار غنی شهدا و رزمندگان است، گفت: نیازمند یک بازنگری و بازسازی اساسی در حوزه فکری و فرهنگی نشر آثار دفاع مقدس متناسب با گام دوم انقلاب هستیم.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 05December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «عابدین خرّم» استاندار آذربایجان‌ شرقی، امروز (یک‌شنبه) در جلسه هیأت امنای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: آن‌چه در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی مهم‌تر از کارهای عمرانی و کالبدی بوده و باید به آن توجه شود، ثبت، ضبط و محتواسازی از آثار غنی شهدا، رزمندگان و سرداران خطه آذربایجان است که یک برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.

وی با بیان این‌که شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های متولی باید اعتبار مستمری برای فعالیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در نظر بگیرند، افزود: برای سامان‌دهی اعتبارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در ردیف‌های بودجه نیز باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

خرّم بر لزوم حفظ و سامان‌دهی یادمان‌های شهدا در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی تأکید کرد و گفت: نیازمند یک بازنگری و بازسازی اساسی در حوزه فکری و فرهنگی نشر آثار دفاع مقدس متناسب با گام دوم انقلاب هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی، وظیفه بسیار مهم و ظریفی است، افزود: باید از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان خوش‌نام و باانگیزه برای تولید محصولات فاخر در این زمینه استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، گزارشی از عملکرد این اداره‌کل ارائه کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تقویت فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار