لبیک مردم به سبک زندگی اسلامی/ سفره ساده افطار ایرانی‌ها چه طور پهن شد؟+تصاویر

کمپین مردمی «افطاری ساده» با هدف تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی، خانواده‌های ایرانی را به برگزاری سنت حسنه افطاری‌‌های ساده به صورت عمومی تشویق می‌کند.
کد خبر: ۴۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ - 06July 2015

لبیک مردم به سبک زندگی اسلامی/ سفره ساده افطار ایرانی‌ها چه طور پهن شد؟+تصاویر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سفرههای افطاری با رنگ آمیزیهای متنوع و بکارگیری جدیدترین روشهای تزئین حلیم و شله زرد با استفاده از بروزترین ابزار سفره آرایی» تنها بخشی از تبلیغاتی است که این روزها سعی دارد تا نظر خانوادههای ایرانی برای برگزاری یک مراسم به اصطلاح آبرومندانه افطاری را به سمت خود جلب کند.

 

 

اما در میان این هجمههای تبلیغاتی که سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته است چند سالی میشود که سنت حسنه «افطاری ساده» به عنوان یک الگو در میان خانوادههای ایرانی در حال رشد است.

سفرههایی ساده که با چند عدد خرما، نان، سبزی و یک استکان چای پهن میشوند و بدون هیچ ریا و جلوهگری روزهداران بسیاری را به دور خود جمع میکند.

براین اساس فعالان فرهنگی در شبکههای اجتماعی طی اقدامی ابتکاری با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی با کم کردن از تشریفات افطار و افزایش کمیت ضیافت شوندگان و انجام اطعام به صورت همگانی و عمومی اقدام به بازنشر تصاویری از برگزاری این مراسم در شبکههای اجتماعی کردند.

کمپین «افطاری ساده» با هدف تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی خانوادههای ایرانی را به برگزاری سنت حسنه افطاریهای ساده به صورت عمومی تشویق میکند.

*لبیک مردم به سبک زندگی اسلامی

سال گذشته در پایان ماه مبارک رمضان حضرت آیتالله خامنهای در خطبههای عید فطر به گسترش سنت «افطاری ساده» اشاره کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گسترش سنت خوب افطاریهای ساده در مساجد و خیابانها را در ماه مبارک رمضان تحسین کردند و فرمودند «سال گذشته آنچه انسان در این ماه رمضان، در میان این اعمالِ شخصى و عمومى و مردمى و اجتماعى مشاهده میکرد، اطعام مردم بهصورت عمومى و بهصورت افطارىِ ساده و همگانى در بین مردم ما بود که بحمدالله رایج شده است. سال گذشته از مردم عزیزمان خواهش شد که تشریفات افطار را کم کنند، کمیت ضیافتشوندگان در افطار را افزایش بدهند؛ امسال در مراکز عمومى، در مراکز مقدس، در خیابانها، در حسینیهها، در جاى جاى کشور، خبرهایى که به ما رسید، نشاندهنده این بود که مردم همت کردهاند و این کار را توسعه دادهاند. توصیه این حقیر این است که اینجور چیزها را - که در شکل دادن به سبک زندگى اسلامى تأثیر میگذارد - هرچه بیشتر توسعه بدهید.»

در ادامه تنها بخش کوتاهی از تصاویری که مردم ایران از برگزاری افطاریهای ساده در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی منتشر کردهاند را مشاهده میکنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علاقمندان میتوانند جهت پیوستن به کمپین «افطاری ساده» تصاویر خود را از برگزاری مراسمهای افطاری ساده با «هشتگ #افطاری ساده» در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

منبع: فارس

 

 
 
 
 
نظر شما
پربیننده ها