به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاعپرس، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری فهرست ۱۰ دستگاه اجرایی برتر در دولت الکترونیکی را که مربوط به دوره هشتم ارزیابی در پاییز سال ۱۴۰۰ میشود، اعلام کرد و اظهار داشت: این ارزیابی از میان ۱۶۸ دستگاه و پنج هزار و ۹۸۹ خدمتی که قابلیت الکترونیکی شدن دارد، به دست آمده است. بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته که بر مبنای اولویتهای دولت کاربرمحور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی به دست آمده است دستگاههای اجرایی شامل بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بیمه مرکزی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان حج و زیارت، سازمان ملی استاندارد، وزارت امور اقتصادی و دارایی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ دستگاه برتر در ارائه خدمات دولت الکترونیک شناخته شدند.
رضا باقری اصل افزود: بر اساس ارزیابی موجود از درصد الکترونیکی شدن خدمات، تنها ۱۶۱ خدمت دولتی بیش از ۹۰ درصد الکترونیکی شده است و این تعداد با توجه به حدود ۶ هزار خدمتی که باید الکترونیکی شوند رقم پایینی است. در همین حال دو هزار و ۲۳۸ خدمت بین ۵۰ تا ۹۰ درصد الکترونیکی شدند و دو هزار و ۳۰۹ خدمت نیز کمتر از ۵۰ درصد الکترونیکی شدهاند. این در حالی است که برای ۲۶۰ خدمت دولتی هنوز هیچ گامی در جهت الکترونیکی شدن برداشته نشده است و از سوی دیگر در میان حدود ۶ هزار خدمت، هیچ خدمت دولتی به صورت صد درصد الکترونیکی نشده است.
وی با تأکید بر اینکه دستگاههای اجرایی به سمت یکپارچگی کامل نرفتند از این رو، مردم الکترونیکی شدن خدمات را به صورت ملموس احساس نمیکنند، افزود: با این وجود معتقدیم که ۱۶۱ خدمت در شرایط فعلی میتوانند وارد مرحله هوشمندسازی و دولت هوشمند شوند.
علیرضا امینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره توسعه خدمات الکترونیکی به ایثارگران، گفت: یکپارچهسازی و الکترونیکی کردن خدمات به جامعه ایثارگری و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از جمله برنامههای دکتر قاضیزاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شده است و این موضوعات در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.
وی با اشاره به کسب موفقیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در دور هشتم ارزیابی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: این موفقیت حاصل تلاش کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است و اداره کل آمار و فناوری اطلاعات، اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اداره کل روابط عمومی و اطلاعرسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری مناسبی در این راستا داشتهاند.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار امیدواری کرد که با گسترش خدمات الکترونیکی به ایثارگران رضایتمندی بیشتر این عزیزان حاصل شود.
انتهای پیام/ 112