نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

وحدت بسیج و روحانیت باعث گسترش تفکر جهادی می‌شود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: ابزار عملیاتی در بسیج، نیروی‌های ارزشی جوان است و نباید به این سرمایه بی‌توجه بود و از سوی دیگر مجاهدت روحانیت باعث تقویت اسلام شده است؛ بر همین اساس حضور بسیجیان در کنار روحانیت می‌تواند به گسترش تفکر جهادی کمک کند.
کد خبر: ۴۹۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 07December 2021

وحدت بسیج و روحانیت باعث گسترش تفکر جهادی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ناحیه مقاومت بسیج عمار در ششمین جشنواره مالک اشتر که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ شیعه بعد از غیبت امام زمان (عج) پیروی از روحانیت دارای پیشینه تاریخی است و تاکنون ادامه یافته، زیرا ابزار هدایت خداوند در جامعه روحانیت هستند و نباید از آنها فاصله گرفت.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اسلام منهای روحانیت بسیار تبلیغ می‌شد خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در مراسم اربعین حاج آقا مصطفی، به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که اسلام منهای روحانیت، همانند طب منهای طبیب است و همانگونه که درمان بیمار باید توسط دکتر انجام شود، اسلام منهای روحانیت هم امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: سعی کنید با همه روحیه ایثار و فداکاری که نسبت به اسلام و ایران دارید از روحانیت جدا نشوید تا تلفیق جریان بسیج و روحانیت در مساجد به بهترین شکل ایجاد شود. ممکن است کسی از بنده‌ای خوشش نیاید و سراغ روحانی دیگری برود، بر این اساس به جای اختلاف نظر و مخالفت، درصدد حل مشکل به وجود آمده باشید.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: جوانان و نوجوانان از سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و ما باید نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم، زیرا از زمان آغاز اسلام تاکنون هر حرکتی که انجام شده، با اعتماد و تکیه بر نیروی نسل جوان بوده است.

علم‌الهدی گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، امروز نیروی عظیم جوانان در اختیار روحانیت قرار دارد و جوانان با تعالیم شما می‌توانند مروج دین‌مداری در میان هم نسلان خود باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: ابزار عملیاتی در بسیج، نیروی جوان است و نباید به این سرمایه بی توجهی کرد، زیرا آنها یک نیروی ارزشی هستند و از سوی دیگر مجاهدت روحانیت باعث تقویت اسلام شده است بر همین اساس حضور بسیجیان در کنار روحانیت می‌تواند به گسترش تفکر جهادی کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها