نماینده ولی فقیه در قزوین:

نماز رهایی از طاغوت و بندگی خالصانه به درگاه خدای متعال است

آیت‌الله «عابدینی» گفت: نماز رهایی انسان از قید و بند طاغوت و اطاعت بندگی به درگاه خدای متعال است.
کد خبر: ۴۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 08December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در همایش منزلت نماز که امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: نماز از جمله عبادات و تقواست که به انسان قدرت، توانایی و دانایی می‌دهد، هرکس تقوا داشته باشد قوی زندگی می‌کند، در کشور بیگانه هم‌ اگر هست با عزت و اقتدار حضور دارد، وقتی امام در عراق در بلاد بعثی بودند و درفرانسه حضور یافتند مقتدر و قوی و با عزت بودند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین تصریح کرد: سردار سلیمانی در مکتب نماز پرورش یافت و هرکس در کنار وی حضور می‌یافت احساس امنیت می‌کرد، نماز مومن با نماز منافق متفاوت است. منافقین با کسالت و بی رمقی نماز می‌گذارد. نماز را باید اقامه کرد اگر خوانده شود، اما نتواند اقامه کند کارساز نیست. نماز می‌تواند بد‌ها و زشتی‌ها را از انسان دور می‌کند و به یاد خدا باشیم دل‌ها آرام می‌گیرد.

وی متذکر شد: حضرت ابراهیم (ع) فرمودند؛ در سه جا شیعیان ما را بشناسید که ابتدا در جدیت با نماز وی را بیابید، اسرار را حفظ می‌کنند و در برابر دشمن چگونه رفتار می‌کنند و در برابر برادر دینی چه رفتاری دارد. نماز خلاصه تمام بندگی خالصانه درگاه خدای متعال است و در مقابل رهایی از قید و بند طاغوت است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها