اعلام برنامه‌های هفته پژوهش کتابخانه شاهچراغ (ع)

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اعلام شد.
کد خبر: ۴۹۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 08December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علیرضا بیابان نورد» رئیس مرکز پژوهشهای اسلامی و کتابخانه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری پرداخت و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با دعوت از اساتید و نخبگان برجسته دانشگاه‌ها و حوزه‌ها توسط این مرکز اجرا خواهد شد.

وی گفت: این مرکز در نظر دارد در بیست و دومین دوره هفته پژوهش و فناوری، نشست «روش تحول در علوم انسانی (طرح یک دیدگاه بومی)»را با همکاری دانشگاه شیراز و نیز پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی، با سخنرانی دکتر سید سعید زاهد زاهدانی و دکتر سیدمحمدرضا تقوی اساتید دانشگاه شیراز در مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم مطهر برگزار نماید.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) هم چنین از برگزاری کرسی علمی- ترویجی «رهیافت نوین بر آموزش سیاسی تقدم تکنیک بر اندیشه» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور دکتر حمیدرضا حقیقت و دکتر محسن جاجرمی زاده خبر داد.

بیابان نورد ادامه داد: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی» با حضور دکتر سیدمسعود ماجدی، جامعه شناس و عضو گروه ترجمه و تدوین کتاب و دکتر روح الله جلیلی، پژوهشگر اجتماعی و مدیر مرکز ارزیابی تأثیر جهاد دانشگاهی فارس، معرفی کتاب «ره‌نمای طریق» اثر آیت‌الله محمدعلی جاودان، تقریظ (تمجید) شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معرفی چهار کتاب مرتبط با حیطه پژوهش در فضای مجازی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و برپایی نمایشگاه آثار مکتوب ویژه هفته پژوهش و فناوری از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تقدیر از پژوهشگران در سطوح اساتید و پژوهشگران شاخص استان فارس در حوزه علوم انسانی، نویسندگان و پژوهشگرانی که کار‌های پژوهشی مرتبط با حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) انجام داده‌اند و مدیران و مسئولین پژوهشی دانشگاه‌ها و سازمان‌های اداری استان فارس در هفته پژوهش و فناوری توسط این مرکز به عمل می‌آید و همزمان از پوستر اختصاصی هفته پژوهش مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر رونمایی خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر عنوان کرد: این مرکز در نظر دارد بر اساس رویکرد‌های تحولی و سیاست‌های جدید با کسب مرجعیت علمی، به قطب پژوهش‌های اسلامی جنوب کشور در جوار سومین حرم اهل بیت (ع) تبدیل شود.

برنامه‌های هفته پژوهش همزمان با سراسر کشور در مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) از ۲۰ آبان تا ۲۵ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار