مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

جشنواره رسام در توجه به مضامین دفاع مقدس پیشرو است

سردار «مرادحاجتی» گفت: جشنواره رسام در نوع خودش برای اهمیت بالا در پرداختن به مضامین دفاع مقدسی، بهترین است.
کد خبر: ۴۹۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 08December 2021

جشنواره رسام به جهت اهمیت بالا در پرداختن به مضامین دفاع مقدسی، بهترین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» امروز ‌در نشست خبری جشنواره بین‌المللی «رسام» در جمع خبرنگاران، این جشنواره را سر منشاء تحولات فرهنگی در استان خوزستان نام برد و اظهار داشت: جشنواره رسام در نوع خودش در پرداختن به مضامین دفاع مقدسی، پیشرو. نوع نگاه فرهنگی به آثار دفاع مقدس و موضوعات مرتبط بسیار ارزشمند است که از این منظر می‌توان آن را سرآغاز بسیاری از تحولات بزرگ فرهنگی در استان دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: جشنواره از لحاظ تازگی دارای ایراداتی است که سال به سال با نگاه به افق و آینده‌ای که در این خصوص وجود دارد، بهتر و تخصصی‌تر خواهد شد.

سردار مرادحاجتی سینما را سلاح بزرگ کشورها در تحکیم عقاید خود بر دیگران نام برد و گفت: کشور متجاوزگری مانند ایالات متحده آمریکا با هنر فیلم، خود را به عنوان منجی و مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که تاریخ، آمریکا را متجاوزگر و قاتل مردم ویتنام و بسیاری ملت های دیگر می‌خواند.

وی ادامه داد: در حالی که بزرگ‌ترین تجاوزگر دنیا با فیلم و هنر سینما خود را منجی می‌نامد، کشورهای سختی کشیده و مورد تجاوز قرار گرفته اگر نتوانند با فیلم‌های شاخص حقیقت را به جهانیان معرفی کنند، چه بسا که در آینده دفاع آن کشورها از خود، اشتباه و خطا معرفی شود و جای قاتل و مقتول را به راحتی با یک فیلم عوض کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، تولید فیلم‌های فاخر با موضوع دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: دوران دفاع مقدس مملو از مضامین و حوادث عرفانی، احساسی، افتخاری و ملی است که دست تولید کنندگان را در تولید آثار فاخر باز کرده است. در مقابل محتوای غنی دفاع مقدس، آثار تولید شده در این راستا بسیار کم و غیرقابل قبول است که جشنواره رسام با هدف ترقیب فیلم سازان در تولید اثر فاخر دفاع مقدسی و معرفی و نمایش آثار برتر در این خصوص شکل گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان با بیان این که جشنواره در دو بخش داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد، بیان داشت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» با محوریت شناخت و نمایش آثار فاخر کوتاه دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود. داوری بخش داخلی این جشنواره در دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و بخش بین المللی این جشنواره نیز در تهران انجام خواهد شد.

وی خبر داد: تاکنون 542 اثر در بخش داخلی به دبیرخانه این جشنواره در اهواز ارسال شده است که از این تعداد 176 اثر مستند، 112 اثر داستانی، 31 اثر در بخش پویانمایی و انیمیشن، 73 اثر نماهنگ، 23 اثر فیلم 180 ثانیه‌ای و 127 اثر نیز به صورت فیلمنامه کوتاه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

در ادامه این نشست «حبیب‌الله مازندرانی» دبیر جشنواره رسام در ارتباط ویدئو کنفرانسی، با بیان این که استقبال از بخش بین الملل این جشنواره هر ساله بسیار پرشورتر می شود، بیان داشت: در سال گذشته آثار ارسالی به بخش بین الملل این جشنواره بیش از 2100 اثر بوده است که این آمار برای این دوره جشنواره تاکنون بیش از 800 اثر است.

وی افزود: آثار بین الملل ارسالی به این جشنواره شامل 470 اثر در بخش فیلم کوتاه، 150 اثر در بخش مستند، 100 اثر در بخش انیمشین و 70 اثر در بخش 180 ثانیه است که این آثار از 72 کشور مختلف از جمله آمریکای جنوبی، استرالیا، هند، آلمان و کشورهای محور مقاومت و همسایه کشور ما بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها