مدیر نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» در مشهد

«غیور» از برگزاری همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» با هدف تبیین رسالت زینبی خواهران شهدا و نقش‌آفرینی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 08December 2021

«ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در سال‌های اخیر جمعی از مادران شهدا از دنیا رفتند و یا به دلیل کهولت سن دیگر قادر به بیان خاطرات و شرح حال فرزندان شهید خود نیستند و از طرفی به دلیل اینکه اکثر شهدا مجرد بودند بهترین گزینه بعد از مادران شهدا، خواهران شهدا هستند تا این رسالت زینبی را بر عهده بگیرند و با زنده نگهداشتن نام و یاد برادران شهیدشان، ادامه دهنده راه آنها باشند.

وی افزود: در راستای تبیین نقش خواهران شهدا برای ایفای نقش‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور، همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» با حضور ۱۵۰ نفر از خواهران شهدا از سراسر کشور توسط کانون خواهران شهدای جهان اسلام با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان و امور بانوان آستان قدس رضوی از چهارشنبه ۱۷ آذر تا شنبه ۲۰ آذر در مشهد برگزار می‌شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: نقش‌آفرینی خواهران شهدا در خدمت به خانواده شهدا و انجام فعالیت‌هایی در حوزه جمع‌آوری خاطرات شهدا، روایتگری خواهران شهیدان و همچنین گسترش کانون خواهران شهدای جهان اسلام از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌رود.

غیور گفت: زیارت حضرت رضا (ع)، زیارت امامزادگان یاسر و ناصر و همچنین سیدمحمد غیاث‌الدین و برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی، تاریخ و جغرافیا از برنامه‌هایی پیش‌بینی شده این همایش است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در پایان گفت: اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» جمعه ۱۹ آذر مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری و با حضور جمعی از خواهران شهدای مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار