مدیر حفظ آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد؛

تدوین فرهنگنامه شهدای زن خراسان رضوی تا پایان سال جاری

«غیور» از تدوین و چاپ فرهنگنامه شهدای زن استان خراسان رضوی که در برگیرنده گزیده‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه ۸۵ شهیده زن استان است تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 07November 2022

«ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: فرهنگنامه شهدای زن استان خراسان رضوی تا پایان سال جاری تدوین و به چاپ می‌رسد؛ این کتاب شامل گزیده‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه ۸۵ شهیده زن استان است.

وی از تولید پنج کتاب صوتی دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ۲ کتاب صوتی تولید شده و تا پایان سال نیز سه کتاب صوتی تولید می‌شود همچنین ۲۰ پوستر، شش پادکست و یک کمیک‌موشن تولید و ۲ کتاب نیز در حوزه کودک و نوجوان آماده چاپ است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه مادران و همسران شهدا را طلایه‌داران حرکت عظیم جهاد و شهادت خواند و خاطرنشان کرد: خاطرات ارزشمند این اسوه‌های صبر و استقامت در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضبط و ثبت می‌شود.

غیور با بیان این که در طول سال جاری نشست‌های تخصصی گام دوم زنان و مقاومت با رویکرد گفتمان فاطمی و کرسی‌های آزاد اندیشی و اندیشه‌ورز با موضوع دفاع مقدس به صورت مستمر برگزار می‌شود، گفت: تاکنون ۵۶ کرسی آزاداندیشی و اندیشه‌ورز با موضوع دفاع مقدس در سطح استان برگزار شده است که این روند ادامه خواهد داشت، همچنین نشست‌های تخصصی نیز هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در ابتدای آذرماه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) همایشی با عنوان «پیام‌آوران عاشورا» با حضور ۱۵۰ خواهر شهید از سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی از برگزاری ۸۸۵ برنامه غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، شب شعر و شب خاطره در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون ۴۹۳ خدمت به خانواده شهدا در قالب طرح معینه انجام و ۴۷ یادواره شهدای زن برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار