در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی: تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی، تعالی جامعه را به‌همراه دارد

غیور گفت: تلاش دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان است تا هویت را از آن‌ها بگیرد که با وفاق و همدلی مردم و دستگاه‌ها این توطئه ناکام و روحیه ایثار و شهادت و فداکاری که هویت واقعی ایران و ایرانی است به‌عنوان الگوی نجات‌بخش و روح‌پرور توسعه می‌یابد و این روحیه که در کیان خانواده شکل می‌گیرد و جزو فرهنگ دفاع مقدس است باعث تعالی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ - 12September 2023

1. حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون رود همیشه ساری و جاری است 2. هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا هر ساله آن دوران پر شکوه و پر را واگویه و با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق نماییم«ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون رود همیشه ساری و جاری است اما هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا هر ساله دوران پر شکوه و پر افتخار دفاع مقدس را واگویه و با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق نماییم. برنامه‌های گرامیداشت چهل و سومین هفته دفاع مقدس ویژه بانوان با شعار محوری «ما متحدیم» و مبتنی بر ایجاد وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

غیور در تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهل و سومین سالگرد این واقعه تاریخی، گفت: نشست‌های تخصصی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مزار شهدای گمنام به عنوان قطب فرهنگی، رونمایی از پنج کتاب صوتی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری طرح اکسیر(سواد رسانه) در مدارس متوسطه دختران در سطح استان، تولید و بازنشر کلیپ، موشن گرافی و اینفوگرافی در فضای مجازی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها جهت ترغیب دانشجویان و اساتید به انجام پژوهش‌های کلان و تخصصی حوزه زنان و دفاع مقدس، معرفی راویان، مادران و همسران شهدا جهت سخنرانی مراسمات مختلف، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، معرفی بانوان شاخص به صداوسیما استان جهت دعوت و اجرای برنامه و مصاحبه از جمله برنامه‌های دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی است.
وی در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود یادآور شد: تدارکات و اقدامات قبل از شروع هفته دفاع مقدس از جمله برگزاری کمیته بانوان دفاع مقدس و فعال‌سازی مشاورین بانوان فرمانداری‌ها و برگزاری کمیته‌های تخصصی با دبیری رابطین بانوان حفظ آثار در شهرستان‌ها در حال انجام است. تعامل با برنامه‌های تخصصی زنان در کنگره 18 هزار شهید استان از ابتدای سال با هدف هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری انجام پذیرفته که به مهم‌ترین برنامه می‌توان به تدوین فرهنگ‌نامه شهدای زن استان و نقش زنان استان خراسان رضوی در دفاع مقدس و تدوین سبک زندگی مادران شهدا اشاره نمود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی در انتهای صحبت خود با اشاره به اینکه برگزاری این دست برنامه‌ها با هدف صیانت از فرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار و شهادت است انجام می‌پذیرد، تأکید کرد: امید است با وفاق و همدلی که در میان مردم و دستگاه‌ها در هفته دفاع مقدس ایجاد می‌شود؛ تلاش دشمن را که می‌خواهد یأس و ناامیدی را در جوانان ایجاد کند تا هویت را از ایشان بگیرد ناکام و روحیه ایثار و شهادت و فداکاری که هویت واقعی ایران و ایرانی است به‌عنوان الگوی نجات‌بخش و روح‌پرور توسعه یابد و این روحیه ایثارگری که در کیان خانواده شکل می‌گیرد و جزو فرهنگ دفاع مقدس است باعث تعالی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار