زاکانی:

اردوی راهیان نور از افتخارات مجموعه بسیج دانشجویی است

شهردار تهران در مراسم رونمایی از کتاب «سپیدار» گفت: بسیج دانشجویی باید در همه مواضع فعال باشد و با جامعیت کار را پیش ببرند.
کد خبر: ۴۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ - 09December 2021

اردوی راهیان نور از افتخارات مجموعه بسیج دانشجویی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در آئین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران «سپیدار» که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ دستور تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند. آن موقع همه تشکل‌ها در آن وجود داشتند. در این بین قرعه فال به نام ما خورد و مسئولیت بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی به ما واگذار شد.

زاکانی همچنین بسیج دانشجویی را منشأ بسیاری از اتفاقات دانست و گفت: اردوی راهیان نور از افتخارات مجموعه بسیج دانشجویی است. برگزاری مراسم‌هایی معنوی، چون اعتکاف در مسجد دانشگاه نیز به برکت بسیج دانشجویی بود.

شهردار تهران همچنین به مسیری که بسیج دانشجویی در این سال‌ها طی کرده اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی باید در همه مواضع فعال باشد و با جامعیت کار را پیش ببرند. نقش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نقش بسیار ممتازی است و این مرهون زحمات عزیزان زیادی در بسیج دانشجویی است.

زاکانی همچنین عنوان کرد: زمانی که بعد از ۱۴ سال از بسیج دانشجویی می‌رفتم، گفتم که در دفاع مقدس فراز و نشیب‌های زیادی طی کردم که یک لحظه آن را به عالم نمی‌دهم، پس از کار در بسیج دانشجویی هم گفتم که کار در بسیج دانشجویی را به یک لحظه آن کار نمی‌دهم چراکه کار ارزشمندی انجام شد.

همچنین در این مراسم مالک شریعتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، سید حسین شهرستانی عضو هیأت علمی پژوهشکده اسلامی، مصطفی زالی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب، علی شمسی پور به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزیر علوم، سجاد صفارهرندی مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، علی صمدزاده پژوهشگر، محمدصادق شهبازی، محمد روح الامینی و مرتضی کیا، سیدعبدالمجید رکنی، امیرحسین ثابتی فعال دانشجویی و رسانه‌ای و مرتضی فتح الله زاده مسئول تیم گردآورنده کتاب سپیدار به سخنرانی پرداختند.

در پایان نیز از کتاب سپیدار (تاریخ شفاهی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/911

نظر شما
پربیننده ها