معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از کنگره شهدای اردبیل در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

«قاسمیان» با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، گفت: ما به راحتی می‌توانیم از این کنگره در جهت رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرده و با وحدت و همدلی، کاری انجام دهیم که طلاق، نزاع دسته‌جمعی و دیگر بزه‌ها به حداقل برسد.
کد خبر: ۴۹۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ - 09December 2021

بی‌تفاوتی به خون شهدا غیر قابل جبران استبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «رضا قاسمیان» معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در مجمع کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان، اظهار داشت: قرار نیست ما به داد شهدا برسیم؛ بلکه باید شهدا را دعوت کنیم تا در چنین محافل و مجالسی به داد ما برسند؛ چراکه امروز بیشترین نیاز کشور به توسعه و تقویت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

وی تصریح کرد: اگر از شهدا استمداد بطلبیم، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های ما برطرف خواهد شد و حتی به راحتی می‌توانیم خیر و برکت را برای کشور و منطقه خود به ارمغان بیاوریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از تدوین جدول ارزیابی فعالیت مسئولان و تعیین معیار اصلی در پایبندی به آرمان شهدا خبر داد و گفت: هر مدیری که بیشترین امتیاز را در پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و توجه به این سرمایه فاخر و ارزشمند به دست آورد، قبول شده است؛ و گرنه از نظر دولت سیزدهم مردود به حساب می‌آید.

قاسمیان بی‌تفاوتی به خون شهدا را غیر قابل جبران توصیف کرد و افزود: در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه مردم قدردان مجاهدت شهدا و خانواده‌های ایثارگران باشند؛ چراکه امروز آسیب‌های مختلف به ویژه تنبلی‌ها در نظام مدیریتی و خشکسالی در جامعه، محصول غفلت از این خون‌های با ارزش و گران‌‌بهاست.

وی با اشاره به کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل، خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلات کشور را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی از بین ببریم، باید از ظرفیت چنین کنگره‌هایی در رفع و دفع آسیب‌ها استفاده کنیم؛ چراکه شایسته نیست بعد از برگزاری این کنگره در استان اردبیل آمار جرایم و بزه اجتماعی رو به ازدیاد باشد.

قاسمیان اضافه کرد: ما به راحتی می‌توانیم از این کنگره در جهت رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرده و با وحدت و همدلی کاری انجام دهیم که طلاق، نزاع دسته‌جمعی و دیگر بزه‌ها به حداقل برسد.

وی از شهدا به عنوان سرمایه‌های معنوی جامعه یاد کرد و ادامه داد: اگر کنگره شهدای استان اردبیل خروجی مناسب در کاهش آسیب‌ها نداشته باشد، اسباب سرشکستی است که با وجود فرهنگ ایثار و شهادت ما نتوانیم بخشی از مشکلات و نارسایی‌های جامعه را حل و فصل کنیم.

قاسمیان بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل را در سال آینده هدف‌گذاری کردیم و در کنار تأمین امکانات، تجهیزات و منابع مورد نیاز، سعی خواهیم کرد از این فضای معنوی در جهت بهبود شرایط رفاهی و آسایشی مردم نیز استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا با رویکردی جدید و قالب برنامه‌های نو، این کنگره را متفاوت از کنگره‌های شهدای ۲۹ استان دیگر برگزار کنیم و در این زمینه همتی والا داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها