نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری هستند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران همه گیری ویروس کرونا ۲۰۵ نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری است.
کد خبر: ۴۹۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 10December 2021

نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست با جمعی از پرستاران خراسان رضوی اظهار داشت: در همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت کردند و صحنه‌های بی نظیری از فداکاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق کردند.

وی افزود: در نظام سلامت، گروه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند، اما پرستاران ارزش ویژه‌ای در نظام سلامت دارند و علت آن این است که پرستاران با بیمار عجین می‌شوند و حضورشان در بالین بیمار، ۲۴ ساعته و مستمر است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است که توانسته اند به درجه بالایی از ارزش‌ها نائل شوند. در نظام سلامت و بیمارستان ها، پزشکان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و این در حالی است که حضور پرستاران در کنار بیمار مستمر و ۲۴ ساعته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که تفاوتی میان بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد. بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی که از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و انتظار می‌رود، بیمارستان‌های دولتی همانند بیمارستان‌های خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل کنند.

عین الهی در ادامه گفت: بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می‌کند می‌تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد. سلامت معنوی باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بنا‌های بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این موضوع حداکثر استفاده را نمود.

وی بیان داشت: همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) فرصتی ارزشمند را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است. زمانی که فردی دچار بیماری می‌شود، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر میشود و این راستا می‌توان با فراهم نمودن مکان‌های عبادی و توجه به معنویات در مراکز درمانی این امر را تقویت نمودو پرستاران نیز در این زمینه می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار