رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به لرستان:

دولت مصمم است طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام و تعطیل شده استان لرستان را فعال کند

رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است طرح‌های صنعتی نیمه تمام و گاه تعطیل شده استان لرستان را با توجه به نقش این مجموعه‌ها در اشتغال و رفع بیکاری فعال کند.
کد خبر: ۴۹۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ - 11December 2021

دولت مصمم است طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام و تعطیل شده استان لرستان را فعال کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به لرستان، بیکاری جوانان و پروژه‎های نیمه تمام را از مهم‌ترین مشکلات مردم استان دانست و اظهار داشت: برای ده‌ها سال پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و دولت اتمام این پروژه‌ها را براساس میزان ایجاد اشتغال اولویت‌بندی خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش احداث سد در رشد و آبادانی لرستان گفت: مقرر شد اعتبارات لازم برای احداث «سد معشوره» اختصاص یابد تا این سد در مدت زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که معاونت اجرایی ریاست جمهوری مسئولیت پیگیری مصوبات استانی را بر عهده دارد گفت: دولت همچنین مصمم است طرح‌های صنعتی نیمه تمام و گاه تعطیل شده استان را با توجه به نقش این مجموعه‌های صنعتی در اشتغال و رفع بیکاری فعال کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در استان بعضی از خصوصی‌سازی‌های نابجا موجب تعطیلی خطوط تولید و پروژه‌های صنعتی شده است لذا کارگروهی زیرنظر وزارت صمت تشکیل می‌شود تا مشکلات این مجموعه‌ها را بررسی و آن‌ها را وارد خط تولید کند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در استان ماموریت و مسئولیت دارند مطالبه به حق مردم و جوانان را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تامین کنند.

رئیس جمهور همچنین گفت: بخش دیگری که دولت مصمم است با رویکرد ایجاد اشتغال آن را فعال کند، حوزه گردشگری است و لرستان از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در این زمینه برخوردار است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در زمینه توجه به میراث فرهنگی و تاریخی لرستان مقرر شد حریم قلعه فلک‌الافلاک آزادسازی و زمینه ثبت جهانی آن فراهم شود.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: حلقه مفقوده در استان لرستان در زمینه آب، مدیریت این حوزه است و تصمیم گرفته شد سازوکاری تهیه شود که این کار با دقت و به طور جامع انجام شود.

وی تکمیل راه‌های مواصلاتی استان به ویژه خطوط ریلی را حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمینه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در ۱۰ روز آینده زمان‌بندی راه‌اندازی خط آهن استان را اعلام کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در سطح استان لرستان اظهار داشت: علل اصلی آسیب‌های اجتماعی عمدتا بیکاری، فقر و مسائل فرهنگی است و در این زمینه برای تقویت فعالیت فرهنگی در سطح استان اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت و در کنار آن، از معیشت و اقتصاد قشر‌های ضعیف حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها