در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

سردیس شهید «حاج قاسم سلیمانی» یادآور نام و یاد ایشان است

تمیزی معتقد است همانطور که درختان و گل‌ها یادآور نام و یاد خداوند هستند، سردیس شهید قاسم سلیمانی نیز یاد و خاطره او را برای مردم زنده نگه می‌دارد.
کد خبر: ۴۹۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 11December 2021

«مهدی تمیزی» مدیر موزه هنر‌های معاصر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به نصب سردیس شهید «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: همانطور که در شعر معروف فارسی گفته می‌شود «برگ درختان سرو در نظر هوشیار.. هر ورقش دفتری است معرفت کردگار»، اگر ما بخواهیم یاد و نام حضرت باریتعالی را روی این کره خاکی ببینیم، آن را در همین گیاهان، درخت‌ها، گل‌ها و آنچه که خداوند بر روی کره خاکی آفریده است، می‌بینیم.

وی افزود: مجسمه‌هایی که در سطح شهر نصب می‌شوند نیز همچون درختان یاد و نام کسانی را که نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم، در بین مردم و شهروندان گرامی می‌دارند. امروز مجسمه‌ای از چهره پُر نور شهید قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان نصب شد.

این مدیر هنری تصریح کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی کسی بود که برای جامعه ما و خیلی از مردم دنیا مهم و ارزشمند است، از این جهت دستان یک هنرمند اثری را خلق کرده است که امروز مثل درخت‌هایی که در اطراف ما هستند و نام و یاد خداوند را برای ما زنده نگه می‌دارند، یاد و خاطره سردار دل‌ها را برای ما زنده نگه می‌دارد.

مدیر موزه هنر‌های معاصر اصفهان اظهار داشت: امیدوار هستم که شهر‌های ما از چهره هنرمندان، فرهیختگان، عالمان و دانشمندان به دست هنرمندان آکنده و پُر شوند.

سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی در حاشیه سفر «کاروان هنری روایت حبیب» به شهر اصفهان، در گلزار شهدای این شهر نصب شد. «کاروان هنری روایت حبیب» به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت حاج قاسم راه افتاده و به ۱۰ استان کشورمان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها