در نگاه شهید «دستغیب»؛

«جبهه‌های جنگ» آزمون عملی آرزوی شهادت در رکاب سیدالشهدا علیه السلام است

آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب روحانی مبارز و انقلابی و سومین شهید محراب در سخنانی به عمل مومن و مطابقت خواسته او و عمل اشاره کرده و به ارتباط آن با حضور در جبهه‌های جنگ پرداخته است.
کد خبر: ۴۹۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲ - 15December 2021

اگر حسرت حضور در کربلا داری، امروز جبهه فراهم استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب روحانی مبارز و انقلابی و سومین شهید محراب در سخنانی به عمل مومن و مطابقت خواسته او و عمل اشاره می‌کند. او در صحبت‌هایی که در ادامه آمده است به ذکر نمونه‌ای از خواست مسلمانان اشاره می‌کند که اسباب عمل به آن در زمان جبهه فراهم شده است.

«هیچ کس نمی‌تواند برای عمل خودش میزانی برای ثواب پیدا کند. مؤمن وقتی مفاتیح را باز می‌کند و می‌خواند: اگر کسی دعای: «اللهم أدخل علی أهل القبور السرور» را تا آخر بخواند مثلاً گناه چهل ساله‌اش پاک می‌شود باید حواسش باشد که این قسم روایات راجع به مرتبه کامل خواننده این دعاست. ثواب‌ از یک حسنه هست تا میلیون‌ها حسنه. اگر یک گناه هم پاک شود خوب است نه اینکه مرتبه کامله‌اش را بر خودت تطبیق کنی؛ دو رکعت نماز بخوانی و ثواب صد شهید داشته باشی، تا نمازخوان که باشد و حضور قلبش چگونه باشد. احمق دو رکعت نماز می‌خواند و منتظر است ملائکه بر او نازل شود و تا چیزی خواست فورا اجابت گردد.

اصلا اینگونه نیست که هر کس در زیارت عاشورا بخواند: «یا لیتنی کنت معکم؛ ای کاش! من هم با شما بودم» و رستگار می‌شدم، انسان بتواند ثواب شهدای کربلا را ببرد. اینکه انسان بتواند به ثواب شهدای کربلا برسد به راحتی نیست به شخص گوینده بستگی دارد. مثل ما هر چه «یا لیتنی کنت معکم فافوز فورا عظیما» بگوییم، باید همراهش هم بگوییم: خدایا! رسوایم نکن. حالا اگر در صحرای کربلا بودی، می‌رفتی؟ اگر راست می‌گویی و حسرت می‌خوری که چرا کربلا نبودی هم اکنون جبهه جنگ نیز اسباب امتحان است. چه بسیار افرادی که می‌توانند جبهه بروند ولی مضایقه می‌کنند. بفرمایید این هم صحرای کربلا. چه فرقی می‌کند؟ آن روز جنگ دین بود، امروز هم همین مسئله است. آنجا یزید بود و اینجا صدام است. آن روز حمله به اسلام بود و امروز هم حمله به اسلام است. آن روز ظلم بر حسین علیه‌السلام بود و امروز هم ظلم بر ذریه حسین علیه‌السلام است.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار