توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران؛

رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی وارد بازار نشر شد

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی رویکرد‌ها و تجربه‌ها» با گردآوری و ترجمه حسن فارسی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تهران، توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شد.
کد خبر: ۴۹۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 12December 2021

رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی وارد بازار نشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکرد‌ها و تجربه‌ها» را با گردآوری و ترجمه حسن فارسی، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تهران وارد بازار نشر کرد.

در بخش مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی به‌عنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است که شامل شناسایی پیش‌بینی و پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان از راه بهره‌گیری موثر از منابع است.

در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب می‌شود ذیل رویکرد‌های تعاملی فروش‌محور و بازارگرا و کارکرد‌هایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپین‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسانه‌های اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو می‌باشند مفهومی جوان و نوظهور است.

برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد، اما آنچه که مطرح است مفهوم امروزین رسانه‌های اجتماعی به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگی‌هایی، چون زبان غیر رسمی چندصدایی بودن و گفت‌وگو محور در قالب ارتباطات افقی تعریف می‌شود.

در بخش بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ این کتاب می‌خوانیم:

ایالات متحده اولین کشوری بود که تکنیک‌های بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد در آنجا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشور‌های دیگر و از جمله کشور‌های اروپایی، بازریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جا‌هایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزار‌های بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبرد‌ها و مبارزات سیاسی حرفه‌ای می‌باشد.

مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی، چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سیاست (با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی ۲۰۱۴ ترکیه و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکرد‌ها و تجربه‌ها») در ۱۴۰ صفحه با قیمت نسخه کاغذی ۴۰ هزار تومان و قیمت نسخه الکترونیکی ۲۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها