رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

اعزام ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در طول سال به سوریه

رشیدیان با بیان اینکه در طول سال ۱۰۰ هزار نفر زائر ایرانی را برای زیارت زینبیه و حرم حضرت رقیه اعزام می‌کنیم، گفت: کار‌های اجرایی در دست انجام است و امیدواریم بزودی اعزام‌ها به سوریه آغاز شود.
کد خبر: ۴۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ - 12December 2021

اعزام ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در طول سال به سوریهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: ما در طول سال ۱۰۰ هزار نفر زائر ایرانی را برای زیارت زینبیه و حرم حضرت رقیه اعزام می‌کنیم.

وی افزود: کار‌های اجرایی مانند حمل و نقل، اقامتی، تدارکات و هماهنگی، هیات پزشکی و حوزه‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم و پیگیری لازم بابت تبادلات مالی را از طریق بانک مرکزی در حال انجام است و امیدواریم که این سیستم برای پشتیبانی زائران به زودی به نتیجه برسد.

رشیدیان ادامه داد: حداکثر تا دو هفته آینده ثبت نام از استان‌های مجاور تهران شروع خواهد شد و اعزام‌های اولیه از مبدا فرودگاه امام خمینی خواهد بود. هر استانی که به اندازه یک هواپیما زائر داشته باشد، ما آن‌ها را هم اعزام خواهیم کرد و حتما رفت و برگشت سفر به سوریه هوایی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر به سوریه تصریح کرد: نحوه ثبت نام بصورت فراخوان‌های متمرکز خواهد بود که در دفاتر زیاتی که بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ دفتر در سطح کشور وجود دارد، انجام می‌شود. زائران حتما باید دو دُز اکسن را تزریق کرده باشند و تست بیماری کرونای آن‌ها منفی باشد. پیش بینی ما بر این است که هزینه سفر به سوریه بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و دوره‌های سفر سه، پنج و هفت روزه است. این مبلغ گفته شده، قیمت متوسطه است و براساس دوره‌ها کمی دچار تغییر می‌شود. از مردم می‌خواهم که در این زمینه فقط به اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند.

تفاهم‌نامه آغاز مجدد اعزام زائران در پایان مذاکرات میان رئیس سازمان حج و زیارت کشور و وزیر سیاحه و گردشگری سوریه در ۲۰ آبان ۱۴۰۰ به امضا رسید که طی این سفر چهار روزه رشیدیان با وزرای کشور، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفر‌ها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار