دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«پلاک ۱۳»؛ ابزاری خلاق برای ترویج فرهنگ بیمه

سریال پلاک ۱۳ که این شب‌ها با حمایت مالی صنعت بیمه بر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، فصل جدیدی از تبلیغات را توامان با فرهنگ، سرگرمی و نشاط گشوده است.
کد خبر: ۴۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 12December 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسئله امنیت جانی و مالی یکی از دغدغه‌های بزرگ انسان‌ها در طول تاریخ بوده است و انسان‌ها همواره به دنبال راهی بودند که خود را در برابر آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی محفوظ دارند.

در چند سال گذشته، با رشد خدمات و حمایت‌های بیمه مواجه بوده‌ایم. اما متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که نسبت به این مقوله بزرگ و حیاتی بی‌اعتنا هستند و تا آسیبی گریبان‌گیرشان نشده باشد به موضوع بیمه و خدمات‌های حمایتی آن بی‌توجه هستند.

در این میان فارغ از اهمیت کلان مقوله بیمه، نوع تبلیغات و معرفی مزایا و حمایت‌های آن از اهمیت گسترده‌ای برخوردار است چراکه در صورت معرفی تاثیرگذار و غنی، توجه و علاقه مخاطب به موضوع جلب می گردد و باعث جذب مشتری می‌شود.

در عصر ارتباطات، آثار نمایشی و دیداری یکی‌از ژانرهای جذاب برای تبلیغات غیر مستقیم و مستقیم هر موضوعی است و خوشبختانه رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی به بستری مهم و تاثیرگذار برای معرفی بسته‌های حمایتی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف تبدیل شده‌اند. البته صاحبان خدمات و سازمان‌ها باید بدانند که انجام تبلیغات در رسانه ملی باید از غنای دیداری و محتوایی خاصی برخوردار باشد تا مخاطب پس از پایان یک روز کاری و فرار از دل‌مشغولی‌های زندگی ماشینی، علاوه بر کسب سرگرمی، نشاط و نکات آموزنده به صورت خودجوش پی به مزایا و اهمیت عنصر تبلیغی ببرند.

سریال پلاک ۱۳ که این شب‌ها با حمایت مالی صنعت بیمه بر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، فصل جدیدی از تبلیغات را توامان با فرهنگ، سرگرمی و نشاط گشوده است و با گردآوری بازیگران طنزعلاوه بر فراهم‌سازی ساعاتی مفرح برای بینندگان، در قالب داستان و نمایش، مفاهیم بیمه، اهمیت و مزایای آن را برای مخاطبان گوش‌زد می‌کند.

این سرمایه‌گذاری صنعت بیمه از این حیث مهم و قابل توجه است که با استفاده از یک رسانه دیداری ورقم زدن اتفاقات قابل لمس از دل زندگی عامه مردم، جلوه‌های مختلف از کارایی بیمه و امتیازات تشویقی آن را به تصویر کشیده است. همچنین استفاده از چاشنی طنز و خنده نیز علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر به ماندگاری پیام در ذهن مخاطب دامن خواهد زد.

اسپانسری صنعت بیمه برای ساخت سریال پلاک ۱۳ فارغ از پرداختن به موضوعات عام و خاص بیمه به این جهت بوده است تا مفاهیم و ارزش‌هایی همچون خانواده، مدارا، زندگی اجتماعی، کمک به هم‌نوع را که تا حدودی در ذهن‌ها کمرنگ شده است را برجسته سازد.

ورود صنعت بیمه به مقوله سریال‌سازی را می‌توان به فال نیک گرفت چراکه استنباط می شود که این صنعت حیاتی و مهم کشور جدا از مسئولیت و وظیفه اصلی خود، آنقدر توانا و حرفه‌ای شده است که می‌تواند برای فرهنگسازی امر بیمه و مصداق‌های مختلف آن پا به دنیای ساخت فیلم آن هم در ژانر طنز و سرگرمی بگذارد.

البته صنعت بیمه کشور باید به یاد داشته باشد که روند تبلیغات و حضور در عرصه نمایش به گونه‌ای باشد که مخاطب را با خود همسو و هم گام سازد نه اینکه با نمایش عنصری غیر واقعی و یا اغراق گویانه، ذهن مخاطب را نسبت به امتیازات بیمه بدبین سازد و اعتماد میان مردم و خود را از بین ببرد.

همچنین شفاف‌سازی منابع مالی صرف شده برای مشارکت در ساخت چنین اثرهای نمایشی از نکات مهمی است که می‌تواند صنعت بیمه را در برابر هجمه‌ها و انتقادات نسبت به انجام این سرمایه‌گذاری محفوظ بدارد و هرگونه بدبینی و عدم اعتماد را از ذهن مخاطبان دور سازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار