مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان مرکزی:

حضور روحانیت در جنگ تحمیلی موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس ملت ایران شد

حجت‌الاسلام عبدی گفت: حضور روحانیت در جنگ تحمیلی موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس ملت ایران شد و روحانیت با حضور خود در عرصه‌های رزمی، دفاعی، تبلیغی و ترویجی منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده است که باید تبیین شود.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 12December 2021
دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان مرکزی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «ماشاءالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، در نشست هماهنگی برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان که با حضور آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول انقلاب اسلامی نقش برجسته‌ای در تثبیت نظام اسلامی داشته و حضور روحانیت همواره اثرگذار و چشمگیر بوده و در واقع روحانیت پرچم‌دار دفاع از ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی افزود: حضور روحانیت در جنگ تحمیلی موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس ملت ایران شد و روحانیت با حضور خود در عرصه‌های رزمی، دفاعی، تبلیغی و ترویجی منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده است که باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام عبدی با تاکید بر اینکه روحانیت حضور پیشگام و موثر خود را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حفظ کرده است، گفت: طلاب در عرصه‌های مختلف دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و سازندگی حضوری اثرگذار داشته‌اند که آخرین نقش‌آفرینی موثر آن‌ها در بیماری کرونا بود که توانست منشأ خیرات فراوانی باشد و تهدیدات بسیاری را از جامعه اسلامی دور کند.

وی ترویج و تبیین فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه را یک ضرورت مهم خواند و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند الگو‌های واقعی را به جامعه و نسل جوان معرفی کند و این کار یک جهاد فی سبیل الله است که روز به روز باید توسعه و تقویت شود و در گام دوم انقلاب نیز یکی از نیاز‌های مهم محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت که به برکت انقلاب اسلامی در کشور احیا شده، همچون گنجی گران‌بها در همه عرصه‌ها قابل استفاده و کارآمد است و باید در همه بخش‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید در فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مورد توجه باشد و خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی در هفت سال گذشته این رسالت مهم را به خوبی انجام داده است که باید استمرار پیدا کند.

حجت‌الاسلام عبدی بیان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی همچون نقشه راه و منشوری برای حرکت است و همه باید کمک کنیم تا این بیانات عملیاتی شده و برنامه‌ها باید در راستای تحقق بیانات ایشان برنامه‌ریزی و تدوین شوند.

وی تاکید کرد: هزینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت و تعالی و ایران اسلامی است؛ بنابراین امروز گفتمان‌سازی در این راستا یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی و تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون در دستور کار قرار گرفته است و این برنامه در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات تخصصی برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون در ذیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با حضور دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود و امیدواریم این برنامه گام بلندی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش روحانیت در این عرصه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها