نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد؛

جریان‌سازی مؤثر کنگره شهدای استان مرکزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت‌الله «دری نجف‌آبادی» گفت: کنگره شهدای استان مرکزی در طول سال‌های گذشته علاوه بر اینکه توانست نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را تبیین کند، جریان‌سازی مؤثری در حوزه ایثار و شهادت داشت.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 12December 2021
فداکاری و مجاهدت روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب بسیار برجسته است/ کنگره شهدای استان مرکزی جریان سازی موثری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در جمع اعضای کمیته برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان مرکزی، با بیان این‌که مکتب شهدا درس‌آموز و پیامد‌های زیادی دارد و تجلیل از مکتب شهدا تجلیل از مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش‌های اسلامی است، اظهار داشت: یکی از درس‌های مکتب شهدا این است که مکتب اسلام ناب محمدی (ص) بی‌نیاز از هر قدرتی است.

وی افزود: فعالیت برای شهدا در عرصه‌های مختلف، دفاع از ارزش‌های اسلامی و خصوصاً شهدای طلاب، کار بسیار ارزشمندی است و یک نیاز مهم برای نسل جوان محسوب می‌شود؛ چراکه اگر واقعیت‌های ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت در طول انقلاب اسلامی بیان شود، بهترین الگو برای نسل جوان ماندگار می‌ماند و شهدا حق بزرگی برگردن بشریت و امت اسلام دارند که باید این حق به خوبی ادا شود.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ اسلام، بیان کرد: در طول یکصد سال گذشته روحانیت نقش مهمی در احیای ارزش‌های اسلامی، عزت و سربلندی مسلمانان داشته و هر آن‌چه امروز امت مسلمان از استقلال، آزادی و دستاورد دارد، به برکت حضور روحانیت در صحنه است و این مسئله باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود.

وی با بیان این‌که روحانیت در انقلاب اسلامی همواره پیشتاز و پیشگام بوده و هر کجا روحانیت ورود پیدا کرده، الگوی موفق ارائه داده است، تاکید کرد: مهم‌ترین دستاورد حضور روحانیت در همه عرصه‌ها، اسلام فقاهت بوده و اسلام بدون فقاهت و روحانیت ارزشی ندارد و محوریت اسلام و انقلاب ولایت و روحانیت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون در ذیل کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: الگو و تجربیات بسیار موفق کنگره و اجلاسیه‌های آن باید در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی در طول سال‌های گذشته علاوه بر اینکه توانست نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را تبیین کند، جریان‌سازی موثری در حوزه ایثار و شهادت داشت و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ادامه راه کنگره شهدای استان باید با قوت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی را ویژگی برجسته کنگره شهدای استان مرکزی خواند و گفت: امروز باید برای انجام اقدامات بزرگ مشارکت مردم را به میدان آورد و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت نیز باید یک ضرورت مهم باشد.

وی تاکید کرد: گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ‌سازی در راستای سیره ارزشمند شهدا، باید اولویت مهم برنامه‌های در راستای مقام شهدا باشد و اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان مرکزی باید این فرهنگ‌سازی را به‌خوبی دنبال کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه فداکاری و مجاهدت روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب بسیار برجسته است، افزود: روحانیت بدون هیچ توقعی بزرگترین اقدامات را انجام داده و به معنای واقعی سرباز و مدافع واقعی مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید کتاب و تهیه مقالات در راستای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یک اولویت مهم باشد و همانگونه که کنگره نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید در حوزه تولید محتوا خوش درخشید، این مسئله باید در اجلاسیه طلاب و روحانیون به خوبی دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار