مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی مدیریت شهری است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری را که در جهت پیشبرد مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار استان خراسان رضوی در حوزه احداث و اداره مرکز فرهنگی دفاع مقدس و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس نیاز است را ضابطه‌مند کرده و از محل منابع فرهنگی و عمرانی شهر تأمین و پشتیبانی کند.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 12December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «حسن موحدیان» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و اعضای این شورا امروز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست گزارشی از اقدامات و روند پیشرفت مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و اظهار داشت: دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد این اداره‌کل را در اجرای مأموریت‌ها یاری می‌کنند و پیگیری مأموریت‌ها و نظارت بر حسن انجام اقدامات و هدایت را از طریق ستادهایی همچون ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار استان دنبال می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سه سال گذشته اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با همکاری و همراهی دستگاه‌ها و ساختارهای استان توانسته برابر ارزیابی‌های صورت گرفته به جایگاه ممتازی دست پیدا کند. این اداره‌کل از لحاظ نقش‌آفرینی در سال 1398 در سطح استان‌های کشور جزو سه استان برتر بوده است. در سال گذشته تنها استانی بود که در فرمان فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت. اداره‌کل حفظ آثار استان امسال نیز به لحاظ نوع فعالیت‌ها، جهت‌گیری‌ها و هماهنگی‌ها به‌عنوان تنها استانی بود که در دستور ستاد کل نیروهای مسلح تشویق شد.

این مسئول تصریح کرد: استان خراسان رضوی در خلال سه سال گذشته هر سال در مقیاس ملی دارای جایگاه، رتبه و پیشرفت قابل اعتنایی بوده و انگیزه ما این است که این جایگاه را حفظ کنیم؛ لازمه تحقق این مهم استمرار تلاش‌های گذشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد را از پروژه محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس، اداره‌ مرکز فرهنگی دفاع مقدس که براساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار 40 درصد آن بر عهده شهرداری است و همچنین گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس را در طول سال خواستار شد.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری را که در جهت پیشبرد مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار استان خراسان رضوی در حوزه احداث و اداره مرکز فرهنگی دفاع مقدس و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس نیاز است را ضابطه‌مند کرده و از محل منابع فرهنگی و عمرانی شهر تأمین و پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: 18 سال از تدفین هشت شهید گمنام در کوهسنگی می‌گذرد و تاکنون هماهنگی‌های زیادی در خصوص احداث یادمان این شهدای والامقام صورت گرفته اما پیگیری‌ها اجرایی نشده است که امیدواریم با مساعدت شورای ششم این مهم محقق شود.

«حمید ضمیری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست ابراز داشت: با توجه به اینکه شورای اسلامی ششم ماهیت بسیجی دارد و خود را مرهون شهدا می‌داند و فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را آرمان خود می‌داند لذا احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با اصلاحی که در بودجه سال 1400 و 1401 صورت می‌گیرد شورای اسلامی به وعده‌هایی که داده شده عمل کند.

«مجید ظهوریان» عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در سخنانی بر حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر مشهد بر احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تأکید کرد.

حسن کریمدادی عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز در این نشست حمایت مدیریت شهری را از احداث یادمان شهدای گمنام ضروری دانست.  

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی مدیریت شهری است

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی مدیریت شهری است

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی مدیریت شهری است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها