رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد خبر داد؛

شکل‌گیری ساختار «مدیریت امور شهدا و ایثارگران شهرداری مشهد»

«کریمدادی» از تشکیل ساختار «مشاور و مدیر امور شهدا و ایثارگران شهرداری مشهد» متشکل از سه اداره، ذیل حوزه شهردار خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 20February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسن کریمدادی» در کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران و جانبازان با رشادت‌ها و دلاوری‌‎های خود، در مقابل تمام تهدیدهای دشمن ایستادگی کردند و افتخار بزرگی است که حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست معاندان و بدخواهان نیفتاده است.

وی با بیان اینکه از دوره چهارم شورا، کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای شهر مشهد شکل گرفته، گفت: شورای ششم، از ابتدای فعالیت خود به دنبال حرکتی زیربنایی در جهت رفع مشکلات ایثارگران در بدنه شهرداری بود و از شهردار خواسته شد تا ساختاری متناسب با این حوزه، در شهرداری ایجاد شود.

کریمدادی افزود: بعد از پنج ماه پیگیری مجدانه کمیسیون ایثارگران و رایزنی با معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، با دستور شهردار مقرر شده، مشاور و مدیر امور شهدا و ایثارگران متشکل از سه اداره ذیل حوزه شهردار ایجاد شود.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این ساختار طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: گزینه مشاور شهردار نیز تعیین شده و منتظر ابلاغ حکم هستیم.

کریمدادی تصریح کرد: برای شورای ششم بسیار حائز اهمیت بود که ذیل کمیسیون ویژه ایثارگران، دستگاه متناظری در شهرداری داشته باشیم تا مصوبات و تصمیمات شورای شهر در این حوزه را به صورت دقیق پیگیری و اجرایی نماید.

وی ادامه داد: با استقرار این ساختار در شهرداری، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌توانند به صورت مستقیم درخواست‌‌ها و مسائل خود را پیگیری کنند؛ تشکیلاتی که با توجه به حضور مشاور شهردار در رأس آن، از جایگاه بالایی برخوردار بوده و اختیارات مناسبی نیز دارد.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تشکیل چنین ساختاری در شهرداری مشهد، پس از تهران، اقدام بسیار ارزشمندی بوده، خاطرنشان کرد: رسالت و مسئولیت این ساختار شامل اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر مشهدالرضا (ع) است.

کریمدادی ابراز داشت: تمامی قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در ساختار شهرداری مشهد باید شناسایی، پیاده‌سازی و ابلاغ شود که این مهم بر عهده تشکیلات یاد شده است.

وی با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیگیر وضعیت قرارداد و تعیین وضعیت ایثارگران بود، تصریح کرد: این مهم را از سوی گزینش و منابع انسانی شهرداری مجدانه پیگیری کرده‌ایم و خوشبختانه از روند پیشرفت کار نیز رضایت داریم.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از یک هزار و ۱۷ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که در ردیف بودجه سال جاری شهرداری قرار گرفته‌اند، بیش از ۵۰ درصد به صدور حکم رسیده و مابقی پرونده‌ها نیز در جریان است.

وی افزود: باید توجه داشت که از حیث پست‌های سازمانی، شهرداری با محدودیت‌هایی روبروست ولی این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد از پیگیری جدی کمیسیون ایثارگران برای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی خبرداد و بیان داشت: جامعه آماری نیروهای حجمی که پیگیر وضعیت آن‌ها هستیم، بیش از ۲۰ هزار نفر است که شامل حوزه‌های مختلف خدمات شهری، پلیس ساختمان و حفاظت فیزیکی می‌شود.

کریمدادی در ادامه صحبت‌های خود به بحث سفرهای رایگان ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای پنجم، در ماه ۶۰ سفر برای این عزیزان درنظر گرفته شده بود که این عدد با رویکرد حمایتی شورای ششم، به ۱۲۰ سفر در ماه افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان داشت: در موضوع پارک‌های حاشیه‌ای هم امتیازات و تسهیلات بیشتری برای جامعه مخاطب ایثارگری درنظر گرفته شده تا رفاه حال آنها را به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار