مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

دانش‌پژوهان شاهد، ظرفیتی مناسب برای توانمندسازی جامعه ایثارگری است

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر می‌توانند در توانمندسازی جامعه ایثارگری به‌خصوص فرزندان ایثارگر موثر واقع شوند.
کد خبر: ۴۹۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ - 12December 2021

دانش‌پژوهان شاهد، ظرفیتی مناسب برای توانمندسازی جامعه ایثارگری استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دیدار با «رضا لطفی» رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار داشت: بنیاد شهید، خدمات و امکانات مختلفی از دوران ابتدایی تا مقطع دکتری ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر فراهم کرده است که بتوانند نیروهای توانمند با رویکرد فکری و انقلابی برای آینده کشور تربیت کنند.

وی افزود: مرکز امور نخبگان بنیاد شهید استان درصدد شناسایی نخبگان، سرآمدان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر است که درطول این سه دهه 1600 نفر شناسایی که از این تعداد 630 نفر نخبه فعال در حوزه‌های مختلف هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: بنیاد نخبگان خراسان رضوی قطعاً ظرفیت‌های مختلفی دارد که با تقویت تعاملات بین بنیاد شهید و این مرکز به فعالیت‌های سرآمدان شاهد و ایثارگر سمت و سوی بهتری داد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی بیان داشت: توانمندی و ظرفیت‌های دو نهاد باید شناسایی و تعاملات تقویت شود زیرا دانش‌پژوهان و سرآمدان ایثارگر می‌توانند در توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر به‌خصوص ایثارگران جویای کار مؤثر واقع شوند.

خدمت برای جامعه ایثارگری افتخار است

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در این جلسه گفت: امور دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به سایر ادارات موفق‌تر عمل کرده است. خدمت به جامعه ایثارگری برای ما یک افتخار است و مختص به زمان اداری نیست، هر آنچه که در توان داشته باشیم، می‌توانیم برای جامعه ایثارگری به کار بگیریم.

وی ادامه داد: طبق قانون و آیین‌نامه بنیاد نخبگان، خدمات مختلفی مانند، ارائه وام مسکن، تسهیلات مربوط به خدمت سربازی نخبگان، کمک و بهره‌مندی از امکانات شرکت دانش‌بنیان، مراکز نوآوری مانند پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری مشهد (مرکز تحقیقات و پژوهشکده) در جهت خدمت به مخترعین دارد و کمک به ارتقاء سطح اختراعات و سوق دادن آنها به سوی تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی خود جهت همکاری در برگزاری هرچه بهتر رویداد ملی استارت‌آپ‌ شاهد و ایثارگر که به‌صورت منطقه‌ای و با میزبانی خراسان رضوی در آخر دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش بنیاد نخبگان، شکوفا کردن استعدادها و عملیاتی کردن آنها در جهت خدمت به مردم و رشد جامعه است به دنبال این هستیم از ظرفیت و توانمندی جوانان جامعه بهره بگیریم که مهمترین هدف و تلاش این بنیاد نیل به این اهداف و برگزاری دوره‌هایی است که منجر به توانمندسازی دانشجویان، دانش‌آموختگان، فرهیختگان، دانش‌آموزان مستعد و مخترعان و نوآوران می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها