به دلیل کسری بودجه؛

بودجه نظامی عربستان کاهش یافت

عربستان به دلیل طولانی شدن جنگ یمن و ماجراجویی‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با کسری بودجه مواجه بوده و ناگزیر به اعمال کاهش بودجه نظامی کشور شده است.
کد خبر: ۴۹۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ - 13December 2021

عربستان بودجه نظامی خود را کاهش دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، کابینه عربستان بودجه سال ٢٠٢٢ را تصویب کرد که بر اساس آن پادشاهی سعودی بودجه نظامی کشور را ١٠ درصد نسبت به سال ٢٠٢١ کاهش داد.

در بیانیه مربوط به بودجه عربستان آمده است که حکومت سعودی ١٧١ میلیارد ریال (٤٥.٥٨ میلیارد دلار) برای بخش نظامی در نظر گرفته است که در مقایسه با بودجه ١٩٠ میلیارد ریالی سال ٢٠٢١ کاهش ١٠.٢ درصدی را نشان می‌دهد.

عربستان اعلام کرده که در سال ٢٠٢٠ میلادی ٢٠١ میلیارد ریال برای نیرو‌های مسلح خود هزینه کرده است که این به معنای کاهش هزینه‌های نظامی در یمن است.

عربستان همچنین بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکایی است و در فاصله سال‌های ٢٠١٦ تا ٢٠٢٠ این کشور ٢٤ درصد از سلاح‌های فروخته شده آمریکایی را خریداری کرده است. این در حالی است که آمریکا با فروش ٦٤ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان بین سال‌های ٢٠١٥ تا ٢٠٢٠ موافقت کرده بود.

عربستان به دلیل طولانی شدن جنگ یمن و دیگر ماجراجویی‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با کسری بودجه مواجه بوده و ناگزیر به اعمال کاهش بودجه نظامی کشور است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار