مدیر اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

پیشتازی استان خراسان رضوی در سامانه کتابخانه دفاع مقدس

«بهرامی» گفت: استان خراسان رضوی با ثبت بیش از پنج هزار و ۷۶۲ عنوان کتاب در سامانه کتابخانه تخصصی دفاع مقدس کشور در رتبه نخست قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ - 13December 2021

«جعفر بهرامی» مدیر اسناد و کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: دفاع مقدس مقطعی نورانی از تاریخ انقلاب اسلامی است که تأسی به فرهنگ این حماسه جاوید راه توسعه و پیشرفت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی را هموار می‌کند.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ دفاع مقدس توسط رزمندگان و ایثارگران و تألیف مطالب تدوین شده در قالب کتاب، جایگاه مطالعه این کتاب‌ها و ارزش تحقیق و پژوهش در این حوزه از این جهت که در رشد و تعالی جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهرامی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه، ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به عنوان فاز نخست مرکز فرهنگی استان با مساحت ۳ هزار متر مربع در ۲ طبقه احداث شده است که سال گذشته همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس افتتاح شد تا محققین و پژوهشگران بتوانند به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده کنند.

پیشتازی استان خراسان رضوی در سامانه کتابخانه دفاع مقدس

این مسئول گفت: بخش کتابخانه تخصصی می‌تواند مرکز داده‌ها و اطلاعات باشد و محققین و پژوهشگران دفاع مقدس به اطلاعات مرتبط با این موضوع دسترسی داشته باشند. امیدواریم این مرکز بتواند پاسخگوی بخش مهمی از نیازهای حوزه تحقیق و پژوهش دفاع مقدس باشد.  

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی وجود دارد و این آمار با مشارکت دستگاه های مرتبط در حال افزایش است.

بهرامی تصریح کرد: با تدابیر و حمایت‌های مدیریت مجموعه و تلاش شبانه‌روزی همکاران این مدیریت، پنج هزار و ۷۶۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در سامانه سراسری کتابخانه دفاع مقدس ثبت شده که خراسان رضوی در این حوزه دارای رتبه برتر کشوری شده است. علاقه‌مندان در اقصی نقاط کشور می‌توانند با ورود به سایت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به آدرس lib.iranhdm.ir نسبت به کتب موجود در کتابخانه تخصصی اطلاع پیدا کنند.

وی عنوان داشت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی که در ضلع شرقی بوستان کوهسنگی واقع شده دارای ۲ سالن مجزا قرائت کتاب ویژه بانوان و آقایان با ظرفیت اولیه بیش از ۵۰ نفر است که این ظرفیت قابلیت افزایش و توسعه را دارد و می‌تواند بخش مهمی از برنامه‌های مرتبط با حوزه کتاب از جمله رونمایی کتاب، نقد کتاب، خوانش کتاب و کارگاه‌های توانمندسازی را پوشش دهد.

پیشتازی استان خراسان رضوی در سامانه کتابخانه دفاع مقدس

این مسئول افزود: به‌منظور بهره‌برداری از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس تاکنون با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی و همچنین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته که امید است به لطف خداوند و مدد حضرت رضا (ع) و به برکت شهدا به زودی این تلاش‌ها به نتیجه برسد و باظرفیت کامل میزبان اهالی کتاب و پژوهشگران دفاع مقدس در این کتابخانه باشیم.

بهرامی در پایان ضمن تشکر از مجموعه‌هایی که در فراهم آوردن این مجموعه محتوایی ارزشمند و گرانبها تلاش کردند، گفت: علاقمندان و پژوهشگران جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص همکاری افتخاری و کارورزی با این مجموعه می‌توانند با شماره‌های ۳-۰۵۱۳۸۴۴۰۵۰۱ مدیریت اسناد و کتابخانه دفاع مقدس تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها