عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

میزان یارانه‌های پنهان حدود ۲ هزار هزار میلیارد است

حاجی دلیگانی با اشاره به این مطلب که عدد یارانه پنهان حدود ۲ هزار هزار میلیارد است، گفت: پیگیری این موضوع نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت است.
کد خبر: ۴۹۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 14December 2021

میزان یارانه‌های پنهان حدود ۲ هزار هزار میلیارد استحسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با حل موضوع یارانه‌های پنهان، اظهار داشت: این موضوع زمانی قابل پیگیری است که لایحه آن از سوی دولت مطرح شود. در صورتی‌که که در لایحه دولت مطرح شود امکان رأی‌آوری آن در مجلس وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که بررسی یارانه پنهان یک جراحی عمیق است، عنوان کرد: این جراحی اگر با پیشنهاد دولت نباشد ممکن است درد غیرقابل تحملی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین دولت باید برای برداشتن این فاصله میان فقر و غنا، پیشنهادش را به مجلس بیاورد، چون عدد آن عدد بزرگی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که عدد این یارانه پنهان بیش از ۲ هزار، هزار میلیارد تومان است، گفت: براساس گزارش‌هایی که سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم ارائه کرده حاکی از آن است که برخی از افراد در دهک‌های بالا ۲۸ برابر افرادی‌که در کف جامعه و دهک‌های پایین هستند از یارانه‌ها بهره می‌برند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: فاصله طبقاتی که این یارانه‌های پنهان ایجاد می‌کند باعث تأثیر منفی در کشور خواهد شد و هرقدر هم که ادامه یابد فقرا، فقیرتر و اغنیا، غنی‌تر می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سؤال که بررسی بحث یارانه پنهان در بودجه قابل حل نیست و باید در برنامه توسعه مطرح شود هم گفت: این موضوع می‌تواند در قانون بودجه هم مطرح شود هر چند اشکالی وجود ندارد که این موضوع در لایحه برنامه توسعه هم بیاید.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: اصل موضوع این است که در ارتباط با این موضوع باید دولت ورود کرده و لایحه‌ای را ارائه کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار