سخنگوی ارتش:

قرآن محور اتحاد نیرو‌های مسلح است

امیر تقی‌خانی با تاکید بر اینکه قرآن محور اتحاد نیروهای مسلح است، گفت: ارتش در صدها رویداد در کنار همه مردم ایران از اقوام مختلف ازجمله اهل تسنن بوده است.
کد خبر: ۴۹۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 14December 2021

قرآن محور اتحاد نیرو‌های مسلح است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل، سومین دوره مسابقات همسران و دومین دوره مسابقات فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت شهدای قرانی نیرو‌های مسلح «سوره‌های سرخ» برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش در این نشست خبری به موضوع اتحاد و همدلی در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اتحاد در بین مجموعه نیروهای مسلح به‌عنوان فرمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید داشته‌اند، به‌عنوان مهم‌ترین مولفه‌ ماموریتی در برنامه‌های مختلف این مجموعه‌ها قرار گرفته که در اشکال مختلف همواره مورد نظر بوده و است.

وی قرآن را منشا همدلی و اتحاد نیروهای مسلح دانست و افزود: قرآن و تعالیم اسلام، کلام گهربار ائمه و امامین انقلاب جایگاه ویژه‌ای در اتحاد آفرینی در بین نیروهای مسلح داشته است چراکه بارها همدلی قوای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.
قرآن مهم‌ترین جلوه‌ همدلی نیروهای مسلح است

سخنگوی ارتش گفت: چنانچه بخواهیم از مهم‌ترین جلوه‌های یکدلی نیروهای مسلح صحبت کنیم طبیعتاً باید به رزمایش‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های مهم، بحران‌ها و اتفاقاتی که در کشور برای مردم عزیز رخ داده و لازم بوده است ما به‌عنوان نیروهای مسلح در کنارشان باشیم، به ویژه در حوزه اتفاقات طبیعی اشاره کرد. قرآن یکی از مهم‌ترین جلوه‌ همدلی نیروهای مسلح بوده است که با مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلی پیدا کرده است.

امیر تقی‌خانی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط و همدلی نیروهای مسلح هرساله رو به تکامل بوده است لذا محافل مختلف قرآنی و تبادل تجارب در بین نیروها در مجموعه‌های ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح بروز ظهور پیدا کرده است که موید توجه نیروهای مسلح به هم‌افزایی و همدلی قرآنی در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اسلام عزیز است.

روحیه رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است

وی حضور تیم قرآنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ارتش‌های جهان را جلوه دیگری از اتحاد نیروهای مسلح کشورمان دانست و گفت: در مسیر اتحاد باید از فرماندهان گرانقدر مجموعه نیروهای مسلح یاد کنیم؛ تلاشی که سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و رهنمودهای اثربخشی که دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همواره داشته‌اند و راهنمایی کرده‌اند.

سخنگوی ارتش نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و جهاد در بین کارکنان، خانواده‌ها و سربازان نیروهای مسلح را یکی از مهم‌ترین راهبردهای نیروهای مسلح معرفی کرد و تاکید کرد: برای اینکه این ماموریت و راهبرد مهم به سرانجام مطلوب برسد باید برنامه‌های متعددی در دستور کار مجموعه نیروهای مسلح قرار گیرد. نباید فراموش کنیم که امروز به پشتوانه تعالیم قرآنی، روحیه رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است. به واسطه رشد و پیشرفت قابل توجهی که در حوزه قرآنی که در بین خانواده‌های معظم ایثارگران و کارکان نیروهای مسلح شکل گرفته است، امروز توانسته‌ایم به یک قدرت رزمی بالایی برسیم. خانواده‌ها به‌عنوان پیشتوانه‌های معنوی و الگوهای صبر و استقامت و تربیت فرزندان در پشت جبهه خیلی محکم این سنگر را حفظ کرده‌اند تا رزمندگان ما بتوانند در حوزه‌های مختلف ماموریت‌های دفاعی را به صورت شایسته انجام دهند.

تربیت 20 هزار حافظ قرآن در ارتش

امیرتقی‌خانی به عمومی‌سازی فراگیری قرآن کریم در نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: این امر با رویکرد آموزش و در قالب مسابقاتی که شکل گرفته محقق شده است. مجموعه نیروهای مسلح فعالیت قابل توجهی برای تحقق مطالبه و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن داشته است و در این راستا در ارتش طی سه سال گذشته تعداد حافظان ما از سه هزار 440 حافظ قرآنبه به 20 هزار حافظ قرآن افزایش یافته است. این امروز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به شکل قابل توجهی اجرا شده است و این پیشرفت‌ها در همه نیروهای مسلح وجود دارد.

وی برگزاری هزاران محفل قرآنی را موجب ارتقا سطح قرآنی نیرو‌های مسلح دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی نیرو‌های مسلح به یکی از ارکان موفقیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سخنگوی ارتش مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح را بزرگترین رویداد قرآنی خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح دانست و افزود: برپایی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل، سومین دوره مسابقات ویژه همسران و دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه فرزندان نیرو‌های مسلح را به مدت چهار روز از ۲۴ تا ۲۷ آذر سال ۱۴۰۰ برگزار خواهیم کرد.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: این مسابقات در ۱۱ رشته شامل حفظ سه جز، پنج جز، ۱۰ جز، ۱۵ جز، ۲۰ جز و ۳۰ جز قرآن کریم در حوزه حفظ، قرائت تحریر و ترتیل، اذان ویژه برادران زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و درک مفاهیم جزء ۲۰ قرآن بر اساس تفسیر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دو سطح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تلاش ستاد عقیدتی در محل فرماندهی کل دژبان ارتش برگزار خواهد شد.

وی به رقابت ۶۴۴ نفر از متسابقین در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: از مجموعه ارتش ۱۶۸ نفر، سپاه ۱۶۷ نفر، وزارت دفاع ۱۶۰ نفر، فرماندهی انتظامی ۱۲۱ نفر و ۲۸ نفر از ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مسابقات شرکت خواهند داشت. این رقابت یک رقابت نهایی و خلاصه و چکیده ده‌دها رقابت در طول سال بوده که در مجموعه نیرو‌های مسلح در مجموعه نیرو‌های صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش به بهره‌برداری از آخرین آیین‌نامه‌های مسابقات قرآنی در این مسابقات اشاره و تشریح کرد: طی این مسابقات از بهترین داوران کشور و بین‌المللی استفاده خواهد شد. شاهد تنوع زیادی از متسابقین به لحاظ سنی هستیم؛ در این مسابقات خانواده‌هایی حضور دارند که مادر و فرزندان شرکت کننده هستند. لازم است از همکاری فرماندهان نیرو‌های مسلح و فرماندهی کل ارتش به واسطه پشتیبانی‌های بی‌دریغ و مخلصانه تشکر به‌عمل آوریم.

امیر تقی‌خانی در ادامه از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجت‌الاسلام محمد‌حسنی تشکر کرد و اظهار داشت: اداره قرآن، عترت و نماز ارتش در این مسیر زحمت زیادی کشیده است و باید از میزبانی ستاد ارتش و فرماندهی دژبان نیز تشکر کنیم و امیدواریم این مسابقات نیز به عنوان یک برگ زرین دیگری از تلاش وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بهتر از گذشته بدرخشد و مردم را خوشحال و خوشنود کند.

وی خطاب به رسانه‌های کشور گفت: از رسانه‌ها خواهشمندم از تریبون‌های رسمی و غیررسمی همانطور که آمادگی‌های دفاعی و رزمی نیرو‌های مسلح را مورد توجه و اطلاع‌رسانی مردم می‌رسانید، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی نیرو‌های مسلح که فعالیت معنویت‌افزای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی محسوب می‌شود را به شکل شایسته و در خور این نام و عنوان بزرگ اطلاع‌رسانی کنید تا مردم عزیز از این جنبه‌های دیگر از پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح آگاه شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار