مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد؛

واگذاری ستاد عملیات بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی به کرمان/ انتخاب ۶ استان به‌عنوان استان‌های معین

حجت‌الاسلام «نظیری» با بیان این‌که مدیریت ستاد عملیات سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی به استان کرمان واگذار شده است، گفت: شش استان به‌عنوان استان‌های معین انتخاب شده‌اند که هرکدام از این استان‌ها مسئولیت چند استان دیگر را برعهده دارند.
کد خبر: ۴۹۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 15December 2021

واگذاری ستاد عملیات بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به کرمان/ انتخاب ۶ استان به‌عنوان استان‌های معینحجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: امسال بنابر تصمیم سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت ستاد عملیات سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به استان کرمان واگذار شده است و شش استان هم به‌عنوان استان‌های معین انتخاب شده‌اند که هرکدام از این استان‌ها مسئولیت چند استان دیگر را برعهده دارند.

وی افزود: استان همدان به‌عنوان استان معین عملیات سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در غرب کشور انتخاب شده است و مسئولیت پنج استان کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را برعهده دارد، که در گام اول با برگزاری نشست‌هایی در استان‌های تحت پوشش، آن‌ها نسبت به عملیات و ابعاد کار آشنا شدند.

حجت‌الاسلام نظیری تصریح کرد: امسال عملیات بزرگداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سه مناسبت دیگر ایام فاطمیه، اولین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی و دهه بصیرت، قرابت زمانی دارد که هر چهار عنوان در این عملیات جمع می‌شوند.

واگذاری مدیریت عملیات سالگرد شهادت سردار سلیمانی به ستادهای مردمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امسال مدیریت عملیات سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ستادهای مردمی واگذار شده است، افزود: در این دوره به‌صورت کامل ستاد عملیات را به مردم واگذار کردیم و تمام کارگروه‌ها و کمیته‌ها براساس ظرفیت‌های مردمی شکل می‌گیرد و در این راستا ظرفیت‌های مردمی که در این حوزه‌ها فعال بودند، شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: هر استان یک عملیات محوری متناسب با اقتضائات زیست‌بوم خود دارد و تلاش شده است که یک عملیات محوری منطقه‌ای برای تمام استان‌های تحت پوشش تعریف شود؛ اما به جهت اینکه اقتضائات این چند استان با هم بسیار متفاوت است، کار مشکل شد.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: به‌طور مثال استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی استان‌های ترکیبی با جمعیت شیعه و اهل سنت هستند و عموم شهرستان‌های آن‌ها به‌صورت کامل اهل سنت هستند؛ به همین منظور اقتضائات آن‌ها مخصوصاً در بحث فاطمیه و سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی خیلی متفاوت است؛ ولی هر کدام از استان‌ها یک عملیات محوری دارند.

وی افزود: یکی از عملیات‌های محوری در تمامی استان‌ها بررسی نقش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آن استان است؛ به‌طور مثال در استان همدان کتاب «ابرقدرت خداست» که حاوی خاطرات مردم همدان از شهید قاسم سلیمانی است، به چاپ رسیده و این اتفاق را در استان‌های کرمانشاه و کردستان هم شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به برگزاری عملیات «نصر سلیمانی» توسط پسران و دختران دانش‌آموز با توجه به اقتضائات هر استان، گفت: در استان همدان با هماهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، این عملیات برنامه ریزی شده است.

طراحی پویش «با هم  کتاب حاج قاسم را بنویسیم»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در راستای مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم همدان، سامانه‌ای طراحی شده است تا ایده‌های مردمی در بخش بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه جمع‌آوری و ساماندهی شود و ایده‌های مردمی‌محور محور برنامه‌ها قرار گیرد؛ همچنین پویش «با هم کتاب حاج قاسم را بنویسیم» هم در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه امسال برای سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک عملیات متمرکز ملی تحت عنوان «تربیت روایان حاج‌قاسم» طراحی شده است، گفت: از هر استان تعدادی از طلبه‌ها و مداحان علاقه‌مند که قدرت بیان دارند، جهت آموزش به کرمان اعزام می‌شوند و در بازه زمانی نهم تا نوزدهم دی‌ که بازه اصلی عملیات بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، در مساجد، هیئت‌ها، مدارس و فضاهای مختلف حضور می‌یابند و شاخصه‌های مکتب حاج قاسم را روایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها