مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

معرفی بعد علمی دفاع مقدس نیازمند گسترش پژوهش است

حجت‌الاسلام «لقمانپور» گفت: هرگونه تحقیق و پژوهش پیرامون حوزه دفاع مقدس منجر به شناخت بیشتر بعد علمی آن خواهد شد و لذا ضروری است که پژوهش، روزبروز گسترش یابد.
کد خبر: ۴۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 15December 2021

معرفی بعد علمی دفاع مقدس نیازمند گسترش تحقیقات پژوهشی استحجت‌‎الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش از سنت‌های عجین شده با فرهنگ اسلامی و مورد تاکید در مباحث بنیادی بخصوص فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: یکی از راه‌های تعمیق حماسه دفاع مقدس و ایثار و جهاد و مقاومت در جامعه، علاوه بر معرفی ابعاد معنوی و حماسی، معرفی بعد علمی آن است، لذا پژوهش، بستری مناسب برای نیل به ژرفای بعد علمی این حماسه محسوب می‎شود و باید روزبروز گسترش یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس در بستر پژوهش و تحقیق، همایش تجلیل از پژوهشگران ایثار و شهادت برگزار می‌شود. این همایش با حضور مسئولان امور پژوهشی و نویسندگان و پژوهشگران استان، روز پنجشنبه ۲۵ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها