کارشناس مسائل منطقه:

منحنی قدرت «جنبش حماس» صعودی است

امانی منحنی قدرت حماس را یک منحی رو به صعود توصیف کرد و گفت: در مقابل، رژیم صهیونیستی نتوانستند در برابر این قدرت حماس کار چندانی را انجام دهند.
کد خبر: ۴۹۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 15December 2021

منحنی قدرت «جنبش حماس» همچنان صعودی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی امانی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی اظهار داشت:  جنبش مقاومت اسلامی یک جنبش مهم بود که هشت سال پس از انقلاب اسلامی ایران در فلسطین تاسیس شد و کار‌های مهمی در سرزمین اشغالی فلسطین انجام داد ضمن اینکه در یک حرکت سیاسی نیز خود را در معرض آراء مردم فلسطین قرار داد و رأی مردم را نیز کسب کرد.

وی افزود: این جنبش علاوه بر اینکه یک حرکت و حزب سیاسی تمام عیار به شمار می‌رود هم اکنون جغرافیا و سرزمین هم در اختیار دارد به این شکل که به مرور در طول این سال‌ها قدرت نظامی خود را افزایش داده و از نظر دموکراسی و پاسخگویی به خواسته‌های کل مردم فلسطین، خود را در معرض قضاوت قرار داده است.

کارشناس مسائل منطقه یادآورشد: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی رهبران این جنبش از جمله شیخ احمد یاسین را ترور کردند، اما هیچ وقت، کار برای آن‌ها هموار نشد.

امانی منحنی قدرت حماس را یک منحی رو به صعود توصیف کرد و گفت: در مقابل، اسرائیلی‌ها نتوانستند در برابر این قدرت حماس کار چندانی را انجام دهند.

وی درمورد برخورد کشور‌های اروپایی نسبت به این موضوع گفت: کشور‌های اروپایی در یک دوره برای به رخ کشیدن نمادی از حقوق بشر هم که شده با برخی گروه‌های فلسطینی کم خطر برای موجودیت رژیم صهیونیستی، ارتباط می‌گرفتند و آن‌ها را به سازش و گفت‌وگو وادار می‌کردند، اما حماس از همان ابتدا راه خود را از جریان سازش جدا کرده بود.

امانی اضافه کرد: کشور‌های غربی به دنبال این هستند که از این گروه‌ها برای تایید رژیم صهیونیستی استفاده کنند، اما حماس هیچ وقت به این دام نیفتاد.

 کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تشکیل جنبش‌های نوپا در فلسطین در راستای جنبش حماس گفت: غربی‌ها و به خصوص انگلیسی‌ها که پایه گذار رژیم صهیونیستی بودند این گروه‌ها را تروریستی اعلام می‌کنند، اما این تروریستی اعلام کردن چیزی جز افزایش اعتبار گروه‌های مقاومت در بین ملت‌ها را در پی نخواهدداشت.

امانی معتقد است که جنبش حماس به دلیل قدمت و شروع حرکت مسلحانه برای آزادی فلسطین، نقش اساسی و سهم برتر را در حفظ استقلال فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها دارد.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها