مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

تولید آثار دفاع مقدس به گفتمان مردمی تبدیل شود

سرهنگ «رشیدی» گفت: تولید آثار به خصوص نگارش کتب دفاع مقدس بایستی به گفتمان مردمی تبدیل شود و از ظرفیت رزمندگان پیشکسوت و خانواده‌های شهدا جهت گردآوری و تألیف کتب حوزه ایثار و شهادت استفاده شود.
کد خبر: ۴۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ - 16December 2021

تولید آثار دفاع مقدس به گفتمان مردمی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با «حمید گودرزی مهر» کارشناس مسئول چاپ و نشر استان لرستان با تأکید به اهمیت و ضرورت تولید کتاب‌های فاخر و غنی از نظر محتوی، اظهار داشت: هر چه آمار کتب تولیدی بالا باشد، زمینه نقد، کارشناسی و ارزیابی و رتبه بندی کتب نیز بیشتر فراهم می‌شود.

رشیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تلاش برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، افزود: استفاده از نظر کارشناسان ادبی و نظامی در ممیزی و نقد کتب دفاع مقدس ضروری است.

وی با اشاره به آمار کتب حوزه ایثار و شهادت در استان لرستان افزود: استان لرستان با تقدیم شش هزار و 300 شهید در دوران دفاع مقدس و آمار بالای ایثارگران، آزادگان و همچنین نقش رزمندگان این استان در عملیات‌های مختلف از ظرفیت بالای برای تألیف کتب ارزشمند برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: جهت ارتقاء کیفیت و کمیت کتب دفاع مقدس بایستی کارگاه‌های نویسندگی و ویراستاری و جلسات نقد کتاب برگزار شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: نگارش کتب دفاع مقدس باید به  گفتمان مردمی تبدیل شود و از ظرفیت رزمندگان پیشکسوت و خانواده‌های شهدا  جهت گردآوری و تالیف کتب حوزه ایثار و شهادت استفاده شود.

 وی افزود: همانطور که در دوران هشت ساله دفاع مقدس همه اقشار، گروه‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌ها و نهادها نقش داشته اند، اکنون نیز باید بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، از همه ظرفیت‌ها در راستای اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد. 

در ادامه، «حمید گودرزی مهر» کارشناس مسئول چاپ و نشر استان لرستان و مدیر مسئول انتشارات «سنگ نبشته» با ارائه آماری از انتشاراتی‌ها و چاپخانه‌های لرستان و کتب چاپ شده استان  از سال 1380 تا 1400 اظهار داشت: به دلایلی مانند گرانی کاغذ و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر  از 38 ناشر استان،  10 ناشر فعال و پنج ناشر نیمه فعال هستند.

کارشناس مسئول چاپ و نشر استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از بالا رفتن کفیت و کمیت کتب مرتبط با دفاع مقدس لرستان در سال‌های اخیر، گفت: قبل از چاپ و انتشار کتب،  لازم است که کمیته‌های بدوی  و ارزیابی متشکل از کارشناسان خبره و صاحب نظر محتوای آماده چاپ را مطالعه و ارزیابی کنند.

گودرزی مهر گفت: گسترش تولیدات و برنامه‌های هنری و ادبی دفاع مقدس نقش موثری در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی در خصوص همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در برگزاری و اجرای برنامه‌های مشترک ادبی و هنری مانند جلسات رونمایی و نقد کتاب، نشست‌های ادبی،  تولید کتب دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان و شاعران دفاع مقدس و... با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قول مساعد دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها