عضو مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ دفاع مقدس متعلق به بشریت، تاریخ و اهل بیت است/ کتب دفاع مقدس به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شود

حجت‌الاسلام «دیرباز» با تاکید بر اینکه ضروری است کتب و اشعار دفاع مقدس به زبان‌های مختلف و زنده دنیا ترجمه شود، گقت: فرهنگ دفاع مقدس متعلق به تاریخ، اهل بیت (ع) و بشریت است و باید ماندگار باشد.
کد خبر: ۴۹۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ - 16December 2021

فرهنگ دفاع مقدس متعلق به بشریت، تاریخ و اهل بیت است/ کتب دفاع مقدس به زبان های زنده دنیا ترجمه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «عسگر دیرباز» عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش تقدیر از پژوهشگران عرصه دفاع مقدس که امروز همزمان با روز پژوهش در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: آیین‌های مربوط به پژوهش در دفاع مقدس، همچون نگینی در بین مراسمات هفته پژوهش می‌درخشد، زیرا به دلیل انتساب به شهدای والامقام، از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به آیه «نون والقلم و ما یسطرون» عنوان کرد: در این آیه به قلم و آنچه که می‌نویسند، قسم یاد شده و شامل نویسندگان و پژوهشگران و دیگر کسانی می شود که آثار آن‌ها در طول تاریخ به یادگار مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جامعیت شخصیت رهبر معظم انقلاب در بین علما، فقها و شخصیت‌های طول تاریخ، افزود: دیدار هر ساله شاعران، نویسندگان و هنرمندان رشته مختلف با ایشان و شنیدن مطالب آنان، نشان از اهمیت این موضوع دارد که هنر و بعد هنری یکی از ابعاد مهم زندگی است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد پیروان ولایت و تمامی کسانی که در مسیر انقلاب قرار دارند و به دنبال ترویج، تبلیغ و تثبیت انقلاب هستند، از ابزار هنر در راستای شناساندن آرمان‌های انقلاب و شهدا بهره بگیرند.

رییس دانشگاه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پرچمدار خدمت به انقلاب و دفاع مقس با استفاده از هنر هستند و این پرچم همواره بالاست و بدانید در مسیری حرکت می‌کنید که ایشان جلودار هستند و این مسیر باید استمرار داشته باشد.

جانشین رییس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ادبیات شاخه‌های فراوانی از جمله کودک، نوجوان، بانوان و ... دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که در این شاخه‌ها به موضوع دفاع مقدس نیز پرداخته شود و هرگونه پژوهشی در حوزه ایثار و شهادت می‌تواند در ساخت فیلم‌های دفاع مقدس تاثیرگذار باشد، لذا همه نسبت به هدایت، حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران مسئولیت داریم.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمن در تقابل با آرمان‌های شهدا ابراز کرد: وقتی فیلمنامه‌ها و رمان‌های دفاع مقدس مطرح شد، یک عده دیدند که زمینه‌های بسیار خوبی مهیا شده و به زعم خود خواستند به این مسیر الی الله و نورانی و پر از حماسه و ایثارگری آسیب برسانند لذا از عشق و عاشقی زمینی دم زدند تا آثار دفاع مقدس را به انحراف بکشانند.

دیرباز افزود: علیرغم تلاش دشمنان، بعد حماسه و ارزش‌های الهی هیچگاه به حاشیه نرفت و نویسندگان ما پیوسته در حال مبارزه با این آسیب‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت داریم، عنوان کرد: راه دفاع مقدس همچنان سالم و تاثیرگذار است و بسیاری از مردم، پس از فعالیت‌های روزانه به مطالعه کتب با موضوعات دفاع مقدس می‌پردازند و در مهمانی‌ها و خانواده‌ها کتب ایثار و شهادت را هدیه می‌دهند و یکدیگر را به مطالعه چنین کتاب‌هایی توصیه می‌ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که ضروری است کتب و اشعار دفاع مقدس به زبان‌های مختلف و زنده دنیا ترجمه شود، گفت: دفاع مقدس متعلق به تاریخ، اهل بیت (ع) و بشریت است و باید ماندگار باشد و ترویج این فرهنگ، رسالتی بسیار مهم است.

وی افزود: ادبیات مقاومت و پایداری برگرفته از جنگ‌های جهانی اول و دوم و انقلاب‌های مطرح دنیا در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد و ما نیز باید بتوانیم در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت آثار بیشتری خلق نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار