معرفی کتاب؛

«این چندمین باره که می‌ری جنگ»

کتاب «این چندمین باره که می‌ری جنگ»، نمایشنامه‌ای با موضوع دفاع مقدس است که توسط «عباسعلی روشنک» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۹۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 17December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «این چندمین باره که می‌ری جنگ» نمایشنامه‌ای با موضوع دفاع مقدس است که در سال جاری با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

این کتاب در ۳۲ صفحه به قلم «عباسعلی روشنک» به رشته تحریر درآمده و در شمارگان ۵۰۰ جلد توسط انتشارات آناپنا چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب روایتی از زندگی یک رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است که سال‌ها پس از جنگ دچار بیماری کووید ۱۹ شده و در اثر جراحات شیمیایی ناشی از جنگ که پس از ابتلا به این بیماری تشدید شده، به فیض شهادت نائل می‌آید.

در بخشی از این کتاب آمده است:

دختر: بابا چرا رفتی؟ ما داریم می‌شماریم که این چندمین باره که رفتی جنگ. پای راست، رفیقش پای چپ رو جا گذاشته؛ رفیق خوبی نبود. بابایی زود برگرد. با عصا بیا؛ چون پای چپت قهر کرده و یه گوشه کز کرده، نای بلند شدن نداره، از نارفیقی داره گله می‌کنه. واقعا بابا چندمین باره که رفتی جنگ؟ ما که شمارش از دستمون رفته. دیگه شـبا آروم و قرار نداریم.

عمو: بیشتر از همه خودم همراش بودم، چرا منو تنها گذاشتی؟

زن: شبا همون‌جایی که می‌نشستی، بــه دیوار تکیه می‌دادی و نماز می‌خوندی، می‌شینم تا بیای. چقـدر چشم‌انتظاری می‌کشیم. به قول تک، راستی این چندمین باره که رفتی جنگ؟ ما شماره روزها و شبا از دستمون رفته. چرا نمی‌خوای برگردی؟

دختر: همه‌چیز آرومه، امــا بابایی! دل من هیچ‌وقت آروم نمی‌شه.
دوس دارم یـه بار دیگه بغلم کنی و برات نـاز کنم، دختر نازنازی بابا!...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار