وبسایت یمنی خبر داد؛

کشته شدن ۵۳ فرمانده دولت منصور هادی در «مأرب»

یک وبسایت یمنی از کشته شدن ۵۳ فرمانده و شخصیت وابسته به دولت مستعفی یمن در استان مأرب در ماه‌های گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ - 17December 2021

وبسایت یمنی: ۵۳ فرمانده دولت منصور هادی در مأرب کشته شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، استان مأرب در یک ماه گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی بوده است.

پیشروی نیرو‌های مقاومت یمن به دلیل عوارض جغرافیایی منطقه و گسیل وسیع نیرو و تجهیزات از سوی ائتلاف سعودی هرچند آهسته، اما پیوسته ادامه دارد و به گفته وبگاه الخبر الیمنی ۵۳ فرمانده و شخصیت وابسته به دولت منصور هادی در ماه‌های گذشته طی درگیری‌ها کشته شده‌اند.

به نوشته این وبگاه محور مأرب، ثقبا و اسودا شاهد کشته شدن یکی پس از دیگری فرماندهان دولت هادی است و هم‌اکنون ترس و نگرانی به شدت در میان عناصر ائتلاف سعودی در مأرب افزایش یافته است.

الخبر الیمنی در ادامه نوشت که تمامی نظریه‌های نظامی و تاریخ جنگ‌ها نشان می‌دهد ارتشی که فرماندهانش یکی پس از دیگری کشته می‌شوند، ارتش شکست خورده است، وقتی فرمانده‌ای کشته می‌شود، فرمانده جدید می‌بایست نیرو‌های تحت امر خود را بازسازی کرده و طرح مخصوص خود را به اجرا بگذارد؛ به خصوص در زمانی که فشار طرف مقابل نیز هر لحظه بیشتر می‌شود؛ بنابراین یکی از طرح‌های ارتش‌ها در جنگ، شکار فرماندهان طرف مقابل است.

این وبگاه نوشت که علی‌رغم حفاظت شدیدی که ارتش وابسته به دولت منصورهادی از فرماندهانش می‌کند، اما نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت صنعاء توانسته به جمع فرماندهان و نشست‌های آن‌ها نفوذ کنند. در این شرایط حتی گاهی هدف قرار دادن یک فرمانده آسان‌تر از کشتن نیرو‌های عادی است. به طوری که بار‌ها جلسات فرماندهان دولت هادی با موشک یا پهپاد هدف قرار گرفته شده یا فرماندهی با شلیک از پشت سر کشته شده است.

از این رو در ماه‌های اخیر بسیاری از نظامیان رده بالای ارتش منصور هادی کشته شده‌اند، تا جایی که اکنون تعداد معدودی مانده‌اند که بتوانند نیرو‌های پیاده را فرماندهی کنند.

الخبر الیمنی در ادامه نوشت که طبق رصد این وبگاه و بر اساس اعلام منابع وابسته به ائتلاف سعودی، ۵۳ تن از فرماندهان دولت هادی در ماه‌های گذشته در استان مأرب کشته شده‌اند. سرتیپ «ناصر الذبیانی» رئیس ستاد عملیات، «امین الوائلی» فرمانده منطقه ششم نظامی، «محمد مشلی الحرملی» فرمانده منطقه هفتم نظامی، «ناصر البرحتی» فرمانده لشکر دوم، «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیرو‌های ویژه مأرب، سرتیپ «عبدالله الحاضری» مدیر دایره قضایی نظامی معروف‌ترین آن‌ها هستند.

به نوشته این وبگاه، نیرو‌های دولت صنعاء با نفوذ به میان محافل نظامی و امنیتی توانسته‌اند تمامی تحرکات فرماندهان را تحت نظر گرفته و از این رو موفق به حذف تک تک آن‌ها بشوند. موضوعی که مقامات دولت صنعاء نیز از ابراز آن ابایی ندارند و بار‌ها به این مسأله اشاره کرده‌اند.

عملیات وسیع ارتش و انصارالله یمن از سال گذشته برای آزادسازی استان مأرب به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال دولت هادی آغاز شده است و در صورت آزادی این استان، باید کار دولت مستعفی را تمام شده دانست. هم‌اکنون نیرو‌های مقاومت یمن از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن دایره را بر عناصر ائتلاف سعودی تنگ کرده و به سمت شهر پیشروی می‌کنند.

در این راستا «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن، در خصوص خطرات وقوع جنگ خیابانی در مأرب هشدار داده و تاکید کرده که درگیری میان نیرو‌های انصارالله و دولت مستعفی یمن به شدت افزایش یافته است.

موفقیت‌های میدانی نیرو‌های مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به‌طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیرو‌های دولت صنعاء را آهسته کند؛ به طوری که استان مأرب یمن این‌روز‌ها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار