وزیر علوم:

وحدت حوزه و دانشگاه محقق شده است

«زلفی‌گل» گفت: امروز ما شاهد وحدت حوزه و دانشگاه هستیم و روحانیون به عنوان ملجأ امن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و هر کدام یک سرمایه نوین برای کشور به حساب می‌آیند.
کد خبر: ۴۹۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 18December 2021

وحدت حوزه و دانشگاه محقق شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز ما شاهد وحدت حوزه و دانشگاه هستیم که به لطف خداوند صورت پذیرفته است و شاهد حضور روحانیونی هستیم که ملجأ امن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و هر کدام به عنوان یک سرمایه نوین برای کشور به حساب می‌آیند.

وی گفت: هر موقع خواستیم قضاوت کنیم یک هدف محقق شده یا نه باید پیش‌بینی کنیم اگر وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شد الان چه وضعیتی داشتیم و این کار سختی است.

زلفی‌گل تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که دانشگاهیان افرادی متدین هستند که برای پیشرفت کشور هم به بال علم و هم ایمان و نقوی مجهز هستند و حضور روحانیون در دانشگاه چنین شرایطی را محقق کرده است.

این مسئول ابراز داشت: در دانشگاه بوعلی سینا نهار‌ها و هیئت‌های مختلفی وجود دارد و انصافاً اساتید ما یاوران علمی و کارکنان ما انسان‌های متدین و باتقوایی هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه مدیران موفق امروز در دوران دانشجویی خود علاوه بر درس به فعالیت‌های فرهنگی هم پرداخته‌اند، ادامه داد: دانشگاه‌ها وظایف خودشان را در جهت تربیت انسان‌های متعهد و متخصص به کار گرفته‌اند و حضور روحانیون به دانشگاه کمک‌های مؤثری کرده است.

وی گفت: به خودمان می‌بالیم که در شهر همدان بوعلی سینا را داریم کسی که مبدع علم تجربی نوین است و با نوشتن رساله ابطال کیمیا، مسیر علم را تغییر داد.

زلفی‌گل ادامه داد: تا قبل از این دانشمندان به دنبال این بودند که مایه حیات کشف کنند، اما بوعلی سینا با نوشتن این رساله به آنان آموخت که ابتدا اول مسئله را مشخص کنند و سپس فرضیه بدهند.

این مسئول بیان داشت: اگر دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستیم باید نوع نگاه را تغییر دهیم، ما باید باور داشته باشیم که همه علوم دینی هستند و هر علمی، چون نشات گرفته از علم خداوند است حتماً ایمانی است و ما نمی‌توانیم علوم را از هم جدا کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به راحتی ساخته نشده است، افزود: من افتخار این را داشتم که دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا بودم و این دانشگاه در ابتدا این شکلی نبود و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم، گفت: امروز تولیدات اساتید دانشگاه بوعلی سینا در کل جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما نباید یاس و ناامیدی را پمپاژ کنیم.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید با وحدت از کشور دفاع کنیم، یادآور شد: ما وظیفه داریم به دانشجویان امید و نشاط صادر کنیم و ما باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و همگی نتیجه کار‌های جهادی همه مدیران در ادوار مختلف است.

این مسئول بیان داشت: در وزارت علوم با اولویت‌بندی کار‌های مؤثری صورت گرفته است به عنوان مثال صندوق علوم، تحقیقات و فناوری را تأسیس کردیم و سال آینده از تحقیقات کاربردی حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها