توسط انتشارات شهید کاظمی؛

«ماه کامل» به چاپ دوم رسید

کتاب «ماه کامل» شامل روایت زندگی سردار شهید مرتضی حسین‌پور توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۴۹۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ - 18December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «ماه کامل» نوشته شهلا پناهی لادنی شامل روایت زندگی سردار شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسیده است.

بنابراین گزارش، شهید مرتضی حسین‌پور متولد آبان سال ۱۳۶۴ در گیلان است. سال‌های کودکی و نوجوانی خود را به همراه خانواده در جوار بارگاه کریمه اهل بیت (ع) سپری کرد و همین امر باعث ارادت خاص شهید حسین‌پور به ساحت مقدس حضرت معصومه (س) شد. شهید قمی دانش آموخته‌ دانشگاه امام حسین (ع) است که پس از طی دوره افسری وارد عرصه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای جبهه مقاومت اسلامی شد. اخلاص، ‌ایمان، هوش و نبوغش باعث شد از همان ابتدای امر بنابر تشخیص فرماندهان، مسئولیت کار در محورهای شمال غرب و جنوب کشور را بر عهده بگیرد و این‌شروعی بود برای ۱۱ سال کار مداوم با نیروهای جبهه مقاومت که بعدها در عراق، سوریه و... نمود پیدا کرد.

شهید قمی طی دوران جنگ و رویارویی مردم سوریه و عراق با گروه‌های تکفیری و داعش به‌همراه سایر همرزمانش با فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز در بیش از صد عملیات با عناوین مسئول محور، مسئول اطلاعات، فرمانده اطلاعات و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون حضور موفق داشت که عموم فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی اعم از ایرانی، سوری، لبنانی، عراقی و روس به نبوغ نظامی و مدیریت چشمگیر نیروهایش در زمان بحران اذعان دارند.

این شهید روز ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۶ در منطقه عملیاتی تنف در مرز مشترک سوریه و عراق در کسوت فرماندهی عملیات قرارگاه حیدریون حین پاسخ به حمله سنگین داعش به مقرهای تحت فرماندهی‌اش، پس از ساعت‌ها مقاومت ضمن پس زدن دشمن، حفظ موقعیت مقر و نجات جان بیش از صد نفر از نیروهای تحت امرش به درجه شهادت نائل آمد. شهید مرتضی حسین‌پور از فرماندهان جوان و نخبه سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی بود که به روایت یکی از نزدیکان‌ ایشان وقتی خبر شهادتش را به سردار سلیمانی داده بودند، ایشان با تأسف فراوان گفته بود: حسین سرمایه سپاه بود و ای کاش من به‌جای حسین شهید می‌شدم.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ادای احترام به مقام شهید و تکریم خانواده عزیزش در مراسم چهلم شهید مرتضی حسین‌پور (حسین قمی) شرکت کرد و در جمع خانواده شهید گفت: رسالت حسین قمی تا امروز گمنامی بود و رسالت ما از امروز معرفی حسین قمی به جامعه است.

سردار سلیمانی در ادامه این دیدار در سخنرانی مراسم چهلم شهید که مهمانان زیادی از داخل و فرماندهان جبهه مقاومت در آن حضور داشتند، ضمن اشاره به شاخصه‌های منحصر به‌فرد شهید حسین قمی افزود: یکی از ویژگی‌های این شهید آن بود که در بحران و سختی که شخصیت افراد بیشتر نمایان می‌شود، قوی بود. انسان یک ظرفیتی دارد. در یک جایی دیگر نمی‌کشد. اما شهید قمی هرچه بحران سخت‌تر می‌شد، شجاعت، قدرت آتش و اداره بحرانش بیشتر می‌شد. هجمه و فشار دشمن هیچ اثری بر او نداشت.

«ماه کامل» علاوه بر آشنایی با سیره رفتاری و شخصیت شهید مرتضی حسین‌پور مخاطب را به مناطق مختلف عملیاتی سوریه و عراق می‌برد. ماجرای تلخ محاصره حرم حضرت زینب در دمشق (سوریه) و حرمین امامین عسگریین در سامرا (عراق) را همراه با روزهای سخت درگیری با دشمن تکفیری و داعش در مناطق مختلف این دو کشور روایت می‌کند؛ البته پس از این‌ روایات، ماجراهای پیروزی مدافعان حرم نیز در کتاب پیش‌ رو ارائه می‌شود.

چاپ دوم این‌ کتاب با ۶۰۸ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار