وزیر ورزش و جوانان:

اعتیاد معضل نخست کشور است/ به‌کارگیری ظرفیت سمن‌ها در مقابله با مواد مخدر

سجادی با بیان اینکه اعتیاد معضل نخست کشور است، گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان می‌توانیم از ظرفیت سمن‌های وزارت ورزش استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۹۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ - 19December 2021

اعتیاد معضل نخست کشور است/ به‌کارگیری ظرفیت سمن‌ها در مقابله با مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور، اظهار داشت: یکی از کشور‌های اروپایی رتبه اول در اعتیاد بود که با اهمیت به ورزش و تفریحات سالم به رتبه هفدهم در اروپا رسید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: چه می‌شود که اعتیاد و سیگار در وجود فرد نهادینه می‌شود و فرد را اسیر خود می‌کند.

وی با اهمیت دانستن حوزه آموزش و یادگیری در بحث پیشگیری از معضل مواد مخدر، تصریح کرد: خرداد ۱۳۹۰ ما آماری در ورزش همگانی در دوپینگ داشتیم در آن زمان دوپینگ در ورزش همگانی ۳۲ برابر ورزش قهرمانی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: ما مجبور به تشریح دوپینگ هستیم و در اعتیاد هم اینگونه است.

سجادی متذکر شد: باید کاری کنیم در مواجه با اعتیاد خودفرمان شویم یعنی فرد با دیدن و در دسترس بودن مواد مخدر، به سمت مصرف نرود.

وزیر ورزش و جوانان متذکر شد: در این نشست حاضر شدیم تا بگوییم کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و ۲۸ هزار سالن ورزشی ما در کشور در اختیار پایگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر  است تا اهداف آن‌ها تحقق یابد.

این مقام مسئول گفت: ورزش ما را در حوزه یادگیری به جایی می‌رساند که فرد اصلاً کسر شأن می‌داند در مکانی حضور پیدا کند که به طور مثال سیگار یا قلیان مصرف شود.

وی با بیان اینکه اکنون اعتیاد به عنوان معضل نخست کشور مطرح است، یادآور شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان می‌توانیم از ظرفیت سمن‌های وزارت ورزش نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها