معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح قوانین مقابله و مبارزه با مواد مخدر/ ۴۵ درصد از زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند

حجت‌الاسلام مصدق بر ضرورت اصلاح قوانین مقابله و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ۴۵ درصد از زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ - 19December 2021

مواد مخدر ابزاری در دست دشمنان برای از بین برون استعد‌ها استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه امروز (یکشنبه) در حاشیه سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی سراسر کشور، اظهار داشت: پدیده مواد مخدر ابزار دشمنان برای از بین بردن استعداد‌های جوانان، فروپاشی خانواده‌ها و از بین بردن جامعه انقلابی است.

وی ادامه داد: ریشه بسیاری از جرائم ازجمله طلاق، سرقت و حتی قتل اعتیاد است و ۴۵ درصد از زندانیان را معتادان تشکیل داده است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: اصلاح قوانین مقابله و مبارزه با مواد مخدر یکی از ضروریات است و لایحه آن از مدت‌ها قبل با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و قوه قضاییه آماده شده است.

وی ادامه داد: مبارزه و مقابله با مصرف مواد مخدر یک ضرورت است؛ امروز باید تحقیقات و پژوهش‌های حوزه مقابله با مواد مخدر عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام مصدق تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که باید تعیین تکلیف شود اموال و خودروهایی است که کشف و توقیف شده و در پارکینگ‌ها وجود دارد. برای تعیین تکلیف اموال مکشوفه مشکل قانونی نداریم اما مشکل مدیریتی داریم و خواهش می‌کنیم دادستان‌های سراسر کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این پارکینگ‌ها نظارت کنند.

وی گفت: فرآیند فروش برای اموالی که حکم قطعی داده شده باشد باید انجام شود؛ در موضوع اموال تملیکی اعلام شد آمادگی داریم به صورت منطقه‌ای و استانی در هر پرونده‌ای که نیاز به حاکم شرع دارد همکاری کنیم.

حجت‌الاسلام مصدق تاکید کرد: امروز دولت و قوه قضاییه پای کار است و امروز بهانه‌ای نیست که نتوانیم کاری کنیم؛ مجلس آماده تصویب قوانین است، قوه قضاییه هم آماده اجرای حکم و دولت انقلابی هم در جای جای کشور آماده فعالیت و کار است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: بیش از ۷۰ درصد زندانیان، مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کردند؛ حدود شش هزار نفر بخاطر زیر یک گرم مواد مخدر هروئین در زندان هستند.

حجت‌الاسلام مصدق خاطرنشان کرد: حدود ۳۶ هزار زندانی حداقل یک جرم مربوط به مواد مخدر دارند و وزن مواد مخدر همراه آن‌ها زیر ۱۵ گرم است؛ نیازمند برنامه‌های جدی و جهادی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه قانون باید با قاچاقچیان عمده مبارزه جدی داشته باشد، گفت: امروز بخش عمده‌ای از بودجه زندان‌‌ها و ... صرف معتادان می‌شود؛ امروز نیازمند برنامه‌های نوین در این حوزه هستیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید بازنگری در سیاستهای جناحی داشته باشیم، گفت: باید این بازنگری‌ها در حوزه جرایم خشن، جرایم سازمان یافته و سایر جرایم باشد؛ امروز ۹۰ درصد از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار