عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد؛

ضرورت معرفی شهید «صادق گنجی» به‌عنوان یک الگوی فرهنگی

«رضایی» با تاکید بر اینکه شهید «صادق گنجی» باید به‌عنوان یک الگوی حرکت فرهنگی در کشور معرفی شود، گفت: هیچ تولید فرهنگی در عرصه معرفی این شهید حماسه‌ساز انجام نشده است.
کد خبر: ۴۹۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 19December 2021

لزوم معرفی شهدا به عنوان الگو در جامعهبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز (یک‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت شهید «صادق گنجی» که در «برازجان» برگزار شد، اظهار داشت: بزرگی دشتستان به واسطه بزرگی وسعت آن نیست؛ این شهرستان یک سوم وسعت و یک چهارم جمعیت استان را دارد؛ ولی این‌ها نشانه اصلی بزرگی دشتستان نیستند.

وی گفت: بزرگی دشتستان به مردان بزرگی است که در این شهرستان زیسته‌اند و زندگی می‌کنند. بزرگی این شهرستان به شیرزنانی است که در این شهرستان افتخارآفرینی کرده‌اند. بزرگی دشتستان به شهیدان این شهرستان است که یک سوم شهیدان استان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه شهید «صادق گنجی» باید به عنوان یک الگوی حرکت فرهنگی در کشور معرفی شود، تصریح کرد: هیچ تولید فرهنگی در عرصه معرفی این شهید حماسه‌ساز انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید حرکت جهادی و انقلابی در جبهه انقلاب برای پر کردن این خلأ انجام شود. خانواده شهید گنجی سرمایه ارزشمند ما در شهرستان دشتستان هستند.

رضایی با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به دشتستان و دیدار وی با خانواده شهید «گنجی»، اظهار داشت: در این دیدار مادر شهید فقط یک خواسته را مطرح کرد و گفت که در این شهر یک بیمارستان به نام «شهید گنجی» وجود دارد و این بیمارستان را تجهیز کنید. این درخواست به این معنا است که مادر شهید چیزی جز خدمت به مردم نمی‌خواهد.

وی افزود: خانواده شهدا سرمایه بزرگی هستند و نباید از آن‌ها غافل شویم. باید هم قدردان آن‌ها باشیم و هم خاطرات آن‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

«صادق گنجی» در حالی که مسئولیت خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را برعهده داشت، ۲۸ آذر سال ۱۳۶۹ در مراسم تودیع خود، در مقابل هتل اینترنشنال لاهور پاکستان براثر هجوم وحشیانه ایادی استکبار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار