نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت ثبت روز «مبارزه بانوان ایران با استعمار»/ بوشهر شناسنامه استکبارستیزی ایران است

آیت‌الله «صفایی بوشهری» گفت: روز هشتم، نهم و دهم آبان که روز مقابله زنان «لرده» دشتستان با انگلیسی‌هاست، به عنوان «روز مبارزه بانوان ایران با استعمار» لقب گیرد.
کد خبر: ۴۹۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 19December 2021

ضرورت ثبت روز «مبارزه بانوان ایران با استعمار»/ بوشهر شناسنامه استکبارستیزی ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در مراسم بزرگداشت شهید «صادق گنجی» که در «برازجان» برگزار شد، اظهار داشت: توصیف در نظام حیات بشری عملی است که در این نظام ساری و جاری بوده و همیشه موجود خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه وجود شهید گنجی، ایمان به خدا بود و نه‌تنها در ایران فعالیت کرد، بلکه با هجرت و مجاهدت، مال و جان خود را در این راه تقدیم کرد، گفت: گاهی توصیفات صادق و گاهی کاذب است؛ وقتی خداوند چیزی را توصیف می‌کند، همیشه صادق و حقیقی بوده و توصیفات بشری مجازی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه خداوند از شهدا توصیفی دارد که حقیقی است و قابلیت کذب ندارد، خاطرنشان کرد: زندگی ما یک مجموعه زمانی در حال طی شدن است، ولی شهید با شهادتش زندگی تمام‌حیات را می‌خرد. شهدا زنده هستند و زندگی عرشی و آسمانی دارند.

وی با اشاره به اینکه دشتستان شهدای بزرگی همچون شهید صادق گنجی را پرورانده است افزود: در سرزمینی می‌توان انسان‌های بزرگ تجلی کنند که آن جغرافیا دارای تاریخی بزرگ و پیشنه‌ای درخشان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: بوشهر دارای چنین پیشینه‌ای است؛ چهار بار انگلیسی‌ها به استان بوشهر حمله کردند و هر چهار بار با حکم علمای دینی، مردان و زنان این سرزمین مقاومت جانانه داشتند.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان دشتستان اجازه تجاوز انگلیس به مناطق مرکزی ایران را ندادند و وقتی که متجاوزین را تعقیب کردند، زنان منطقه «لرده» حماسه آفریدند و متجاوزین را دستگیر کرده و فراری دادند.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: تاریخ شهرستان دشتستان سراسر بصیرت، مجاهدت، مقاومت و بیداری است. دشتستان با آن پیشینه شهدایی را در هشت سال دفاع مقدس به این مرز و بوم تقدیم کرد که شهید گنجی یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دشتستان دارای شهدای بین‌المللی است، تصریح کرد: استان بوشهر و شهرستان دشتستان شناسنامه بیداری و استکبارستیزی ایران است. افتخار می‌کنیم در سرزمینی متولد شدیم که دین‌داری و اسلام‌خواهی و مکتب اهل بیت  (ع) جوهره این منطقه منطقه است.

امام جمعه بوشهر شهادت‌طلبی را اوج نگاه مردم این منطقه دانست و گفت: یک عالم دینی در این استان پیدا نشده است که در مقابل هجوم بیگانگان سکوت کرده باشد. یک سردار و بزرگ در این سرزمین پیدا نمی‌شود که تابع اندیشه دشمنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا کردم که مثل روز ۱۲ شهریور مصادف با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که به عنوان روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده است، روز هشتم، نهم و دهم آبان که روز مقابله زنان «لرده» دشتستان با انگلیسی‌هاست، به عنوان «روز مبارزه بانوان ایران با استعمار» لقب گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، دشتستان را افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: زنان و مردان این سرزمین مایه عزت و سربلندی هستند و به همین دلیل منطقه دشتستان سرزمینی سراسر افتخار و غرور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار