مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

رونمایی ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت در دهه فجر/ سامانه اسناد دفاع مقدس به زودی راه‌اندازی می‌شود

جعفری گفت: به زودی سامانه اسناد دفاع مقدس را راه‌اندازی خواهیم کرد تا بالغ بر ۱۰ میلیون سند دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 20December 2021

رونمایی ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت در دهه فجر/ سامانه اسناد دفاع مقدس به زودی راه‌اندازی  می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب حوزه، ایثار و شهادت (جشنواره کتاب سرو) که صبح امروز (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز توفیق داریم از ۱۰۰ عنوان کتاب جدید در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که مربوط به شش ماه اول سال ۱۴۰۰ است رونمایی کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در دهه فجر نیز ۱۰۰ عنوان کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس و انقلاب را رونمایی کنیم و آن‌ها را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

جعفری با بیان اینکه مفتخریم که موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علاوه بر فعالیت فرهنگی، گردشگری در حوزه پژوهش و علمی هم ورود کرده است، گفت: بزرگترین کتابخانه حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در ایران را در این موزه داریم و قریب به ۳۰ هزار عنوان کتاب و منبع پژوهشی در این کتابخانه موجود است.

وی تصریح کرد: سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع کتابخانه دفاع مقدس را طراحی کردیم و همه کتابخانه‌های کشور به این سامانه متصل شدند تا در اقصی نقاط کشور پژوهشگران بتوانند به منابع پژوهشی و علمی دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: به زودی سامانه اسناد دفاع مقدس را راه‌اندازی خواهیم کرد و بالغ بر ۱۰ میلیون سند دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

جعفری ادامه داد: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچین از رساله و پایان نامه های دانشجویان حمایت مالی، اسنادی و علمی می‌کند؛ در حال حاضر ۱۳۰ رساله و پایان نامه در موزه موجود است و تعدادی در حال دفاع است.

رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سطح تهران و کشور هم از برنامه‌های مورد توجه ماست و خوشبختانه در حوزه کتاب، نشر و پژوهش گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به عناوین کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت اظهار داشت: این کتاب‌ها ۱۰ دسته را شامل می‌شود که ۲۶ درصد آن پژوهشی، هشت درصد قصه گویی، ۲۱ درصد خاطره‌گویی، ۱۶ درصد رمان، ۱۰ درصد تاریخ شفاهی، ترجمه و عکس و کتاب های سازمانی ۲ درصد است.

جعفری گفت: آثاری که امروز رونمایی می‌شود ۵۴ درصد آن دفاع مقدس، ۳۰ درصد انقلاب اسلامی و ۱۶ درصد آن مقاومت است؛ همچنین ۸۰ درصد مخاطبان این کتاب ها عمومی و ۲۰ درصد اختصاصی است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد سن مخاطبان این کتاب‌ها جوانان و ۳۰ درصد کودکان هستند. درحوزه ادبیات به خصوص حوزه داستان و رمان از دو سال گذشته کارگاهی برای پرورش و تربیت نویسندگان جوان تشکیل شده است و ۱۰ عنوان کتابی که توسط نوقلمان به رشته تحریر درآمده امروز رونمایی می‌شود.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های روایتگری، اسناد دانشجو پدیرفته است و دپارتمان به دانشجویان آموزش می‌دهد.امیدواریم در آینده هم توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/۳۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار