مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبليغات اسلامی؛

مهرواره «هوای نو» معیار‌های هیئت گام دوم انقلاب را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: مهرواره «هوای نو» می‌خواهد معیار‌های هیئت در گام دوم انقلاب اسلامی را در فضای جامعه نشان دهد.
کد خبر: ۴۹۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ - 20December 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری مهرواره «هوای نو» به‌عنوان بزرگترین رویداد ملی هیئت و تشکل‌های دینی با حضور حجت‌الاسلام «خسرو باباخانی» مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبليغات اسلامی و دبیر این مهرواره برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی دبیر مهرواره «هوای نو» با بیان‌ اینکه غنای معرفتی ما قطعاً از اهل بیت علهیم السلام گرفته شده است و این ظرفیت معرفتی توسل به اهل بیت، دستمایه اصلی حرکت شیعی بوده است، اظهار داشت: در ۱۴۰۰ سال گذشته جلوه‌های متعدد توسل باعث شده است که مسائل مختلف فرد و اجتماع حل شود و تعالی فرد و اجتماع رقم بخورد.

وی به جلوه‌های متعدد هیئت‌ها در دوران حاضر اشاره کرد و افزود: هیئت‌ها یک جلوه‌ی زیبا از توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و این چشمه جوشان معرفتی هستند. این توسل و استفاده از این جریان معنوی و معرفتی عمیق، یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که به تعبیر بسیاری از بزرگان آن‌چیزی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، حتماً در بقا و تحقق همان آرمان‌ها نقش بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی با مسیری که رهبر فرزانه‌ی انقلاب برای ما روشن کرده‌اند، موتور پیشران و پیشران اصلی جریان فرهنگی هیئات‌ها و تشکل‌های فرهنگی خواهند بود که براساس ارتباط با اهل بیت فعالیت دارند.

باباخانی تصریح کرد: هیئت خلاصه در دهه‌ی اول محرم شده است و صرفا به یک جلسه‌ی عزاداری تبدیل شده است اگرچه این توسل و دعا موتور اصلی برای جریان هیئت است، اما جلوه‌های بیرونی هیئت ختم به محرم نیست. هیئت‌ها و تشکل‌های دینی ما منشا اثرات اجتماعی بسیاری در شرایط کرونا و بحران‌های مختلف بوده‌اند و نسبت به کشور‌هایی که این فضای مردمی را کمتر دارند، تفاوت‌های نمایانی دارند.

دبیر مهرواره «هوای نو» تاکید کرد: هیئت‌ها صرفاً در بحران‌ها ظهور نداشته‌اند بلکه هیئت‌ها در مسائل پیچیده فرهنگی و اجتماعی مردم اثرگذار بوده‌اند و در استان‌های مختلف هیئت‌های موفقی وجود دارند که در حال حل مسائل مهم مردم در فضای فرهنگی، اجتماعی مردم است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مهرواره «هوای نو» می‌خواهد نشان دهد یک هیئت در عرصه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند منشا اثر باشد و هست؛ و این را به نسل بعدی انقلاب منتقل کند. از طرفی دیگر براساس این نوع نگاه، به عموم هیئت‌ها بگوید استانداردهایشان را بالا بیاورند و در جلوه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی معیار‌ها را تقویت کند. در واقع هوای نو می‌خواهد معیار‌های هیئت در گام دوم انقلاب اسلامی را در فضای جامعه نشان دهد و ابراز کند.

باباخانی به مسیر مهرواره هوای نو اشاره کرد و گفت: اسفندماه سال گذشته همایشی با حضور هیئت‌ها و تشکل‌های شاخص کشور داشتیم که خواسته‌ها و نوع نگاه هیئت‌ها به موضوع گام دوم انقلاب اسلامی به مسوولین منتقل شد و در این همایش بود که ما اعلام کردیم برای سال ۱۴۰۰ مهرواره‌ای را برای هیئت گام دوم و مجموعه‌های مردمی برگزار خواهیم کرد که مقدمات آن امروز ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها